۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
ساخت سالانه یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در کشور
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ساخت سالانه یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل در کشور

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایجاد یک میلیون مسکن و یک میلیون شغل در کشور در دولت آینده ما شدنی است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در حاشیه گفتگوی ویژه خبری در رسانه ملی افزود: مهمترین مسئله جوانان در کشور سه چیز است؛ اول ازدواج، دوم اشتغال و سوم مسکن.

وی گفت: در مورد اشتغال و مسکن اگر مساعدت کنیم بخش اول را که ازدواج است خود جوانان حل خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: باید دغدغه جوانان را نسبت به اشتغال و مسکن حل کنیم بنده روزی در دانشگاه مشهد در جمع جوانان گفته بودم که چرا ازدواج نمی‌کنید؟ آنان گفتند مسکن نداریم، فردای آن روز در آستان قدس جلسه‌ای با دوستان برگزار کردیم و به نام امام رضا (ع) و با زمین و امکانات آستان مقدس حضرت رضا (ع) ۶۰۰ واحد مسکونی ظرف مدت کوتاهی برای دانشجوها و زوج‌های جوان مشهد ساختیم.

وی گفت: وقتی به جوان گفته می‌شود که ازدواج کن، باید مسئله اشتغال و مسکن را برایش حل کنیم و این کار شدنی است و در ابتدای کار دولت ما اشتغال و مسکن، مسئله مهم خواهد بود.
 
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سؤالی درباره اینکه چقدر به درد و دل مردم گوش می‌کنید و به میان مردم خواهید رفت؟ افزود: اگر مردم، اراده و بنده را انتخاب کردند به عنوان رئیس جمهور برنامه دارم تا در ابتدای کار دولت حتماً هفته‌ای یکبار از طریق رسانه ملی با مردم صحبت کنم این در اوایل کار دولت خواهد بود و بعد هم به صورت ماهانه با مردم سخن خواهم گفت و تمام کارهایی را که در دولت انجام می‌شود با مردم در میان خواهم گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: رفتن به جمع مردم و اجتماع در سلوک رفتاری بنده است و روش من نشستن در اتاق نیست، به کارخانه ها، اجتماعات، واحدهای اداری و سازمانی سرکشی خواهم کرد.

وی افزود: در مجموعه قضائی و اکثر مجتمع‌های قضایی تهران سر زدم و حضور پیدا کردم و در همین سه روز قبل به شهرک صنعتی عباس آباد رفتم و از چند کارخانه بازدید کردم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: همه مشکلات مردم با سرکشی و رفتن رئیس دولت حل نمی‌شود و باید همه سطوح و لایه‌های مدیریتی کشور مثل رئیس دولت بروند و به تمام بخش‌های زیرمجموعه خود سرکشی کنند در حال حاضر به همکاران قضائی اعلام کردیم که درب اتاق‌های خود را بر روی مردم باز کنند و به مردم احترام بگذارند و مسئولان بروند و در مراکز با مردم ارتباط بگیرند و این ارتباط بین مسئولان با مردم بسیار گره گشاست.
 
وی در خصوص موضوعاتی که در گفتگوی ویژه خبری که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش شد، هم افزود: در خصوص موضوع معیشت خانواده ها، اشتغال، مسکن، هزینه‌های مردم راهکارهایی دادم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مردم در حال حاضر از افزایش هزینه‌ها ناراحت هستند و از کم شدن درآمدها رنج می‌برندو ما در دولت برنامه داریم برای کاهش هزینه‌ها و هم افزایش درآمدها، اما افزایش درآمد باید با ایجاد اشتغال باشد و ما ظرفیت‌های خالی زیادی در مراکز تولیدی داریم و حدود ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور معطل است و باید به سرعت با نیروهای کارآمد فعال بشود.

وی در خصوص کاهش هزینه‌ها هم افزود: هزینه سلامت و هزینه مسکن را که از دغدغه‌های جدی مردم است می‌شود کاهش داد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: باید دغدغه مردم نسبت به سفره شان کاهش پیدا کند و ساز و کار آن موجود است و به امید خدا به دنبال اصلاح وضع معیشت مردم خواهیم بود.
 
وی در پایان در پاسخ به سؤالی که اگر امروز فردای انتخابات و روز بیست و نهم خرداد باشد و شما رئیس جمهور کشور باشید به مردم چه خواهید گفت؟ تاکید کرد: به مردم می‌گویم امروز پایان فساد و رانت در کشور است.

کد خبر: ۹۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha