۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کاندیدای انتخاباتی برای بازار سرمایه برنامه تخصصی ارائه دهند
کارشناس بازار سرمایه:

کاندیدای انتخاباتی برای بازار سرمایه برنامه تخصصی ارائه دهند

آقابزرگی، کارشناس ارشد بازار بورس و سرمایه اظهار کرد: کاندیدای انتخاباتی برای بازار سرمایه و بورس یک برنامه جامع و بلندمدت و تخصصی ارائه دهند.

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی کارشناس ارشد بازار بورس و سرمایه درمورد عملکرد دولت در بازار سرمایه اظهارکرد: حداقل انتظار ما این است که تجربه های تلخ سال قبل در سال ۱۴۰۰ تکرار نشود.

وی افزود: تشویق عمومی مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه و بورس یک نقطه ضعف بود و لذا انتظار نداریم که این کار مجدداً در سال ۱۴۰۰ و از طریق مجاری و مبادی رسمی سکان داران هدایت بازار سرمایه اتفاق بیفتد.

آقابزرگی درمورد اهمیت برنامه های اقتصادی در حوزه بازار پول و سرمایه تأکید کرد: بانک مرکزی طبق وظایف و تکالیف قانونی خود باید به حفظ ارزش پول ملی، توزیع منابع و مدیریت بازار پول کشور بپردازد و در مقابل بازار سرمایه هم باید برنامه ای ارائه کند تا سهم افراد از تجهیز منابع مالی برای سال ۱۴۰۰ و پنج سال آینده افزایش یابد.

این کارشناس ارشد بازار بورس و سرمایه با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی هنوز برنامه کلیدی و عملیاتی و هدفمندی برای فرآیند خصوصی سازی ارائه نکردند گفت: سال گذشته هم که برخی مسئولان از عرضه هزاران شرکت به بورس خبر دادند اما دریغ از ۱۰ شرکت و این نشان از نبود یک برنامه جامع است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۵۰ تا ۳۰۰ شرکت کماکان در تله و دام گره معاملاتی گرفتار شدند تأکید کرد: بازار سرمایه و بورس در سال ۱۴۰۰ باید برای افزایش حجم نقدشوندگی و حجم معاملات اقدام کند.

آقابزرگی افزود: کاندیدای انتخاباتی نیز باید برای بازار سرمایه و بورس یک برنامه جامع و بلندمدت و تخصصی ارائه دهند.

کد خبر: ۹۲٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha