۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
افزوده شدن ۲۰ واحد صنعتی به صنایع منطقه آزاد اروند
معاون سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

افزوده شدن ۲۰ واحد صنعتی به صنایع منطقه آزاد اروند

خرمشهر - معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قرار است بهمن امسال با افتتاح ۲۰ واحد صنعتی جدید به ظرفیت تولید در منطقه آزاد اروند افزوده شود.

به گزارش خبرنگار تحلیل بازار، سید علی موسوی شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی در آمفی‌تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۶ واحد صنعتی فعال در دو شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر وجود دارند که با افزوده شدن ۲۰واحد جدید شمار واحدهای صنعتی این منطقه آزاد به حدود ۲۰۰ واحد افزایش خواهد یافت.

وی به صادرات تولیدات منطقه نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از منطقه آزاد اروند انجام گرفت که حدود ۲۵ درصد آن ها تولیدات منطقه بوده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه آزاد از حمل و نقل ترکیبی به عنوان یکی از مزایای مهم منطقه آزاد اروند یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی به صورت دریایی انجام می شود و منطقه آزاد اروند نیز به آب های آزاد دسترسی دارد وجود بندرگاه ها از پتانسیل های این منطقه است.

وی افزود: به دلیل مزیت دریایی منطقه آزاد اروند، حمل و نقل دریایی و صنایع کشتی سازی در منطقه رونق گرفته و وجود هفت واحد بزرگ کشتی سازی به اشتغال پنج هزار نفر به این صنایع انجامیده است.

کد خبر: ۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha