۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
افزایش واردات برق برای تامین نیاز کشور
سخنگوی صنعت برق خبر داد

افزایش واردات برق برای تامین نیاز کشور

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از آغاز واردات ۱۴۰ مگاواتی برق به ایران از ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان می‌تواند بخشی از نیاز منطقه خراسان راتامین کند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، به گفته مصطفی رجبی مشهدی، با اتصال خط انتقال برق ترکمنستان به سرخس، امکان واردات برق به میزان ۱۴۰ مگاوات از این کشور به ایران فراهم شد.

رجبی مشهدی در گفتگوی مجازی با خبرنگاران، با بیان این که صنعت برق همه توان و ظرفیت خود را برای تامین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، افزود: در کنار بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح‌های تشویق محور صنعت برق گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با بکار بستن سه راهکار ساده، از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری نمایند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز (۱۲ تا ۱۸) مهمترین راهکارها برای پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

کد خبر: ۹۱٬۹۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha