۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
اقتصاد ایران نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه آبیاری مدرن و توجه به زیرساختهای کشاورزی است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

اقتصاد ایران نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه آبیاری مدرن و توجه به زیرساختهای کشاورزی است

همدان - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بابیان اینکه اقتصاد ایران در میان مدت نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه آبیاری مدرن و توجه به زیرساختهای بخش کشاورزی است، گفت: اصلاح الگوی کشت امری ضروری است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس، حجت الاسلام احد آزادیخواه گفت: اقتصاد ایران در میان مدت نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه آبیاری مدرن و زیرساختهای بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تحلیلگران و کارشناسان بارها از ضرورت آبیاری‌های قطره ای، اصلاح الگوی کشت و تهیه آمایش سرزمینی در بخش کشاورزی صحبت کرده‌اند، اما در دولت‌های مختلف توجهی به مطالبات نشده است، افزود: کشاورزی ایران ظرفیت‌های فراوانی هم در زمینه بهبود شاخص‌های صادراتی و هم تامین اقلام مصرفی مردم دارد که باید به این ظرفیت‌ها توجه شود.

آزادی‌خواه به نیازهای کشور برای مقابله با خشکسالی اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای جبران این خسارت ها، واردات حداقل پنج میلیون تن واردات گندم و چهار میلیون تومان جو و علوفه باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد ضمن اینکه یک میلیون راس دام سبک باید از عشایر خریداری شود تا کشور در زمینه تامین اقلام اساسی با مشکل روبه رو نشود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به واردات حدود ۴میلیون تن گندم در سال قبل تاکید کرد: به دلیل خشکسالی ها، واردات گندم در سال جاری باید به پنج میلیون تن افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۹۱٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha