۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
خسارت ۴۰ هزار میلیارد تومانی کشاورزان از خشکسالی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

خسارت ۴۰ هزار میلیارد تومانی کشاورزان از خشکسالی

همدان - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ثبت خسارت ۴۰ هزار میلیارد تومانی خشکسالی به کشاورزان خبر داد و گفت: ارائه راهکارهای عملیاتی برای پوشش خسارات کشاورزان در دستور کار است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، احد آزادیخواه در خصوص مشکلات برآمده از خشکسالی‌های سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس آمارهای نهادهای مسئول، طی یکسال اخیر بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان به کشاورزان کشور به دلیل خشکسالی و سایرمشکلات خسارت وارد شده است.

وی گفت: بر همین اساس نشستی با حضور مسئولان وزارت جها کشاورزی، مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت صمت و نمایندگان مجلس برگزار شد تا راهکارهای عملیاتی برای پوشش خسارات کشاورزان در دستور کار قرار بگیرد.

آزادی خواه در ادامه افزود: یکی از مشکلات جدی که این روزها کشاورزان را آزار می‌هد مساله کمبود آب در کشور است و برای مقابله با خشکسالی چند کار مهم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی احیای آن دسته از محصولاتی که همچنان روی زمین قرار دارند و برداشت نشده‌اند را مورد تاکید قرار داد و گفت: این محصولات را می‌توان از طریق انتقال آب و آبیاری مدرن به وضعیت عادی بازگرداند.

آزادیخواه گفت: صیفی جات و محصولاتی مانند چغندر قند که در حوزه تولید اقلام اساسی کاربرد دارند در اولویت این برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند.

کد خبر: ۹۱٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha