۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
افزایش نرخ ارز آرامش را از بخش خصوصی گرفت
رئیس اتاق اصناف تهران:

افزایش نرخ ارز آرامش را از بخش خصوصی گرفت

ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه نرخ ارز یکی از دغدغه های اصلی مردم و فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز توان رویارویی بسیاری از واحدهای صنفی با مشکلات را گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی امروز در دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با محسن رضایی کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: یک اصل کلی برای فعالین اقتصادی این است که با آرامش خاطر بتوانند به کسب و کار خود بپردازند و تولید ثروت کنند و ثروت را در خدمت توسعه سرمایه گذاری و اشتغال قرار دهند اما مدت هاست که فعالین کسب و کار آرامش ندارند.

ممبینی با اشاره به اینکه عرصه اقتصاد نیز همانند عرصه دفاع مقدس است، تصریح کرد: همان‌طور که رزمندگان در دفاع مقدس وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دادند، فعالان اقتصادی هم در جبهه اقتصادی برای رشد و توسعه کسب وکار تلاش خود را انجام می‌دهند؛ اما اصل کلی این است که این فعالان با آرامش خاطر کار کنند تا بتوانند تولید ثروت، توسعه سرمایه گذاری و تقویت اشتغال کنند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی فعالان اقتصادی در کشور کاهش ارزش پول ملی است و به خاطر داریم که شما با نشان دادن یک هزار تومانی این مساله را هشدار دادید و این نگرانی را مطرح کردید و امروز بسیاری از واحدهای اقتصادی ما در طول دو سه سال گذشته به دلیل کاهش ارزش پول ملی سرمایه‌هایشان تحلیل رفته است.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه نرخ ارز یکی از دغدغه های اصلی مردم و فعالان اقتصادی است، اظهار کرد: افزایش نرخ ارز توان رویارویی بسیاری از واحدهای صنفی با مشکلات را گرفته است و در حال حاضر نیز تئوری‌های مختلفی در خصوص افزایش یا کاهش نرخ ارز مطرح می‌شود و از آنجایی که شما همواره ایده های مثبتی در رابطه با تقویت پول ملی داشته اید، برای فعالان کسب و کار امیدوار کننده است.

ممبینی تأکید کرد: ما ۴۰۰ اتاق اصناف و ۷۸۰۰ اتحادیه صنفی داریم که طبق قانون نظام صنفی نقش مشاوره‌ای برای بخش‌های مختلف اجرایی را دارند و همواره پیش بینی های تشکل ها در نوسانات قیمت و کاهش موجودی کالا میتوانست مورد استفاده بهینه قرار بگیرد که توجهی به این توصیه‌ها نشده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اگر شما به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدید نقش تشکل‌های اقتصادی و اتاق‌های اصناف و اتاق بازرگانی و تعاون را بیش از پیش در تصمیم گیری ها دخالت دهید و حمایت بیشتری از بخش خصوصی شکل بگیرد.

کد خبر: ۹۱٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha