۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
تدوین سند راهبردی امور زنان و خانواده در وزارت صمت
مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده خبر داد

تدوین سند راهبردی امور زنان و خانواده در وزارت صمت

حسینی، مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده از تدوین سند راهبردی امور زنان و خانواده در وزارت صمت در راستای حمایت از زنان شاغل و خانواده کارکنان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، فاطمه السادات حسینی در جلسه هم‌اندیشی مشاوران بانوان وزارت صمت که بعدازظهر روز گذشته (۱۰ خرداد ماه) برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل بانوان به عنوان بخش بزرگ و مهم سرمایه اجتماعی، آن را یکی از نیازهای مهم وزارتخانه دانست و ضمن اعلام خبر احیای مجدد دفتر زنان و خانواده به همت وزیر صمت، گفت: به طور قطع توجه به جایگاه بانوان و خانواده و رفع مشکلات پیش روی آنان، به توسعه و پیشرفت فعالیت‌های وزارت صمت کمک خواهد کرد.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات بانون شاغل بر لزوم سیاست‌گذاری در این حوزه تاکید کرد و افزود: با توجه به نگاه جهادی و مردمی که وزیر صمت دارد، تدوین یک برنامه جامع در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت در دستور کار دفتر امور زنان و خانواده قرار گرفت.

حسینی با استناد به تجارب موفق اجرایی خود در این حوزه، گام نخست برای موفقیت در این حوزه را احصاء مشکلات اعلام کرد و گفت: آسیب‌شناسی که انجام شد نشان داد بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات حوزه زنان و خانواده در دستگاه‌های مختلف مشترک هستند و این یعنی استفاده از تجارب گذشته می‌تواند در تسریع روند کارها کمک‌کننده باشد.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده، وجود نیروهای متعهد و متخصص بانوان در بخش‌های علمی و اجرایی را به عنوان مهم‌ترین وارزشمندترین سرمایه‌ اجتماعی جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: دفتر امور زنان و خانواده با یک رویکرد حمایتی در دو سطح درون و برون سازمانی و در راستای حمایت از بانوان شاغل اقدام به تدوین «سند راهبردی زنان و خانواده وزارت صمت» کرده است.

وی چهار محور تعریف شده در سند راهبردی ۱۴۰۰، را آموزش و پژوهش، اقتصاد و کارآفرینی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین سلامت و بهداشت عنوان کرد که به زودی جهت اجرا، ابلاغ خواهد شد.

راه اندازی کلینیک کسب و کار ویژه زنان در وزارتخانه
حسینی در ادامه این نشست از راه اندازی کلینیک کسب و کار ویژه زنان در وزارتخانه با حمایت وزیر صمت و مدیر عامل شهرک‌های صنعتی در آینده نزدیک و در راستای رفع موانع تولید کارآفرینان و صنعتگران و پشتیبانی از تولیدات، در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها خبر داد و به پیگیری وهماهنگی مجدانه این دفتر در خصوص تدوین ۳ تفاهم‌نامه در راستای مدل مسئولیت های اجتماعی با موضوع اشتغال زنان و خانواده در مناطق محروم و روستایی کشور و همچنین حمایت از شرکت های بزرگ با مدیریت زنان فعال وآموزش کار آفرینان فی‌مابین بخش خصوصی و وزارت صمت اشاره کرد.

ایجاد میز خدمت در دفتر امور زنان و خانواده وزارت
بر اساس توضیحات مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده، یکی دیگر از فعالیت های این دفتر، ایجاد میز خدمت به منظور پاسخگویی، تعامل و هماهنگی جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی زنان شاغل و کارآفرین وتسهیل گری در راستای اجرای شرح وظایف دفتر امور زنان و خانواده و اهداف ومقاصد وزارت صمت است.

راه اندازی کلینیک آموزش و خدمات مشاوره ویژه کارکنان و خانواده های وزارت صمت
وی همچنین با اشاره به آثار شیوع کرونا در افزایش مشکلات به ویژه استرس‌ها برای خانواده‌ها و به‌خصوص بانوان شاغل، بر لزوم یک برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی در راستای رفع و کاهش مشکلات تاکید کرد و افزود: هماهنگی ومقدمات لازم به منظور راه اندازی اتاق آموزش و مشاوره برای کارکنان و خانواده های وزارت صمت به صورت حضوری ومجازی انجام شده است.

باز آرایی ساختار دفتر زنان وخانواده وزارت صمت
مشاور وزیر گفت: یکی دیگراز برنامه‌های مهم دفتر زنان پیگیری در بازآرایی ساختار سازمانی این دفتر در جهت ارتقاء وامنیت شغلی زنان وتحکیم بنیان خانوادها اعلام کرد.

تدوین بانک جامع آماری زنان در وزارت صمت
حسینی در پایان ضمن امیدواری نسبت به همکاری سایر بخش‌ها در راستای حمایت از زنان و خانواده، افزود: مقدمات اولیه برای شناسایی ظرفیت بانوان و چگونگی وضعیت زنان شاغل در این وزارتخانه، در راستای برنامه ریزی وحمایت از زنان وخانواده برای تدوین بانک جامع آماری زنان شاغل در وزارت و شناسایی بانوان نخبه، وتدوین دانشنامه زنان فرهیخته و توانمند فراهم شده است.

گفتنی است این نشست هم اندیشی با حضور نمایندگان و مشاوران بانوان معاونت ها و سازمان های تابعه وزارت صمت به منظور تصمیم گیری در خصوص برخی مسایل مربوط به حوزه زنان و خانواده برگزار و مشکلات و آسیب ها موجود بیان شد و ارائه پیشنهادات و راهکارهای کاربردی صورت گرفت.

کد خبر: ۹۱٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha