۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
فرصت نادر اوپک برای عرضه بیشتر نفت

فرصت نادر اوپک برای عرضه بیشتر نفت

فعالان محیط زیستی و سرمایه‌گذاران بازار وال‌استریت فرصتی نادر را پیش‌روی افزایش تولید نفت خود قرار دادند.

به گزارش بازار به نقل از شانا، خطرناک‌ترین جمله‌ها در دنیای تجارت می‌تواند این باشد که «اکنون زمانی متفاوت است» و میلیاردها دلار به‌دلیل اینکه برخی معتقدند تاریخ تکرار نمی‌شود از دست رفته است، اما اکنون به نظر می‌رسد صنعت نفت این دوران را تجربه می‌کند.

برای نخستین بار در دهه‌های گذشته، با نزدیک شدن قیمت نفت خام برنت به ۷۰ دلار برای هر بشکه، شرکت‌های نفتی در پی افزایش قیمت عجله‌ای برای افزایش تولید نفت ندارند، حتی در حوضه پرمین ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های حفاری از افزایش هزینه‌ خودداری می‌کنند.

صنعت نفت به‌دلیل درخواست سرمایه‌گذاران وال‌استریت از شرکت‌ها برای کم کردن هزینه حفاری و بازگرداندن سود بیشتر به سهامداران و کارزارهای فعالان محیط زیست علیه سوخت‌های فسیلی، بسیار متزلزل است.

رویدادهای مهمی که هفته گذشته در صنعت نفت روی دادند، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) ایجاد و فرصت بیشتری برای مانور این ائتلاف و افزایش تولیدش فراهم کرده است، در حالی که تولید کشورهای غیراوپک نتوانسته است به‌سرعتی که انتظار می‌رفت احیا شود - یا به‌دلیل واهمه از تکرار تجربه گذشته تولید خود را افزایش ندادند - احتمال دارد این ائتلاف در نشست روز سه‌شنبه (۱۱ خردادماه) ادامه روند افزایش تولید را تأیید ‌کند.

کد خبر: ۹۱٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha