۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
۳۰۰ واحد صنعتی در کشور درحال احداث است/ احیای ۲۰۰۰ طرح راکد صنعتی
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:

۳۰۰ واحد صنعتی در کشور درحال احداث است/ احیای ۲۰۰۰ طرح راکد صنعتی

ارومیه- مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از احداث ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان عصر شنبه در حاشیه بازدید از واحد نساجی خوی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه  امسال ۳۰۰ واحد تولیدی صنعتی در کشور احداث خواهد شد، افزود: تقاضای بالایی برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام نقاط آذربایجان غربی مستعد ایجاد شهرک های صنعتی است گفت با توجه به تقاضای بالا برای سرمایه گذاری در استان:در تلاش هستیم تا زیر ساخت های توسعه شبکه های صنعتی و نواحی صنعتی در استان را فراهم آوریم.

رسولیان به تعداد واحد های راکد در کشور اشاره کرد و گفت: تعداد یک هزار و ۶۰۰ واحد در شهرک های صنعتی و۴۰۰ واحد نیز در خارج از شهرک های صنعتی کشور راکد هستند که ما پایان امسال تعدادی از این واحد ها احیا و به چرخه تولید باز خواهند گشت.

به گفته رسولیان ۵۷ درصد مشکلات واحد های صنعتی کشور ناشی از مشکلات مالی و کمبود نقدینگی و ۱۶ درصد موانع پیش روی واحد های صنعتی کشور از کمبود مواد اولیه نشات می گیرد.

۱۶۰ واحد در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی احیا شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۶۰ واحد صنعتی در این شهرک احیا و به مدار تولید بازگشته‌است.

حسن حاتمی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هم‌اکنون جزو رتبه‌های برتر کشور  در برگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید است، بیان کرد:  برای بازگرداندن این واحدهای تولیدی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد واحدهای صنعتی استان فعالیت دارد، گفت: از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اینک هزار و ۵۰ واحد فعال است.

حاتمی با اشاره به اینکه بیشتر واحدهای تولیدی در حوزه های کانی، کشاورزی، تبدیلی، صنایع غذایی، شیمایی و سلولزی فعالیت دارند عنوان کرد: از ابتدای تاسیس شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در آذربایجان‌غربی بیش از ۲ هزار و ۲۷۰ واحد عقد انتفاع واگذار شده است.

کد خبر: ۹۱٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha