۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
 بابت هر خودرو ۳۶ میلیون تومان ضرر کردیم
دبیر انجمن خودروسازان ایران:

بابت هر خودرو ۳۶ میلیون تومان ضرر کردیم

نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: ما سال گذشته بابت هر خودرو ۳۶ میلیون تومان زیان کردیم و این زیان بزرگ هم به خاطر قیمت‌گذاری دستوری توسط شورای رقابت بود.

به گزارش بازار، احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه ایران خودرو سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان کرد، گفت: ما سال گذشته بابت هر خودرو ۳۶ میلیون تومان زیان کردیم و این زیان بزرگ هم به خاطر قیمت گذاری دستوری توسط شورای رقابت بود.

وی با تأکید بر اینکه انجمن خودروسازان به هیچ وقت با آزادسازی واردات مخالف نیست، افزود: مجلس تعرفه واردات خودرو را ۸۶ درصد اعلام کرد. ما حتی پیشنهاد دادیم که ۳۰ درصد این تعرفه را کم و واردات را هم آزاد کنند اما ما را از قیمت گذاری معاف کنند چون بلدیم که چگونه رقابت کنیم.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه قیمت گذاری دستوری خودروسازان را دچار ضرر و زیان می کند، افزود: یکی از پیشنهادات ما این بود که خودرو در حاشیه بازار فروخته شود تا هم دست دلالان کوتاه شود و هم قیمت خود کاهش یابد اما متاسفانه در این مملکت شهامت تصمیم گیری وجود ندارد.

نعمت بخش با بیان اینکه ما خودروسازان هیچ وقت موضوع اشتغال را بهانه نکرده و نمی کنیم، گفت: قیمت های دستوری در هیچ جای دنیا جوابگو نبوده و فقط منجر به رانت و فساد می شود.

کد خبر: ۹۱٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha