۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
ارسال ۲۶۱۱ پرونده تخلف در حوزه پودر شوینده‌ به تعزیرات
سازمان حمایت اعلام کرد

ارسال ۲۶۱۱ پرونده تخلف در حوزه پودر شوینده‌ به تعزیرات

سازمان حمایت اعلام کرد که بازرسی بیش از ۱۷۹ هزار واحد تولید، پخش، عمده فروش و خرده فروش پودر شوینده و سایر شوینده ها در سال ۱۳۹۹ انجام شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، نتایج بازرسی و نظارت سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی پودر شوینده طی سال ۱۳۹۹ حاکی است، ۱۷۹ هزار و ۴۴۶ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، پخش، عمده فروش و خرده فروش صورت گرفته است که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۲۶۱۱ فقره پرونده تخلف توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت گردیده و به تعزیرات ارسال شده است.

در زمینه بازرسی از واحدهای فعال در تولید و توزیع پودر شوینده طی همین مدت، از مجموع بازرسیهای انجام شده ۹۴۲ مورد بازرسی به واحدهای تولیدی، ۱۲ هزار و ۴۵۷ مورد بازرسی به واحدهای پخش، ۳۹ هزار و ۲۸۸ مورد بازرسی به واحدهای عمده فروش و در نهایت ۱۲۶ هزار و ۷۵۹ مورد به واحدهای خرده فروش اختصاص دارد.

پرونده های متشکله جهت رسیدگی و انجام مراحل قانونی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها و سایر مراجع ذی صلاح قانونی ارجاع داده شده است.

با توجه به طبقه بندی انواع کالا و خدمات اولویت دار، انواع پودرها و شوینده ها در گروه کالاهای اولویت دوم قرار داد و نظر به ضرورت رصد و پایش مستمر اقلام مشمول، مراتب به سازمانها صنعت، معدن و تجارت استانها ابلاغ تا به منظور پایش بازار و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و برخورد با تخلفات تعزیری ضمن بازرسی از واحدهای تولیدی، پخش، عمده فروش و خرده فروش انواع پودرها و شوینده ها در سطح استان، بر توزیع کالای یاد شده نظارت و با متخلفان برخورد قانونی بعمل آید.

مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و ... می توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان درسراسر کشور منعکس نمایند تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب نیز بعمل آید.

کد خبر: ۹۰٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha