۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
احتمال تعطیلی شرکت‌های خودرو سازی رنو، نیسان و هیوندای در هند
در اعتراض به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی؛

احتمال تعطیلی شرکت‌های خودرو سازی رنو، نیسان و هیوندای در هند

شرکت‌های خودروسازی رنو، نیسان و هیوندای با خطر تعطیلی در هند مواجه هستند.

به گزارش بازار، شرکت‌های خودروسازی رنو و شریک آن نیسان موتور و همچنین خودروسازی هیوندای موتور با تعطیلی موقت کارخانه‌های خود در هند به علت مطالبات فزاینده کارکنان این شرکت‌ها که نگران تشدید همه گیری ویروس کرونا در این کشور هستند، مواجهند.

اتحادیه کارگران کارخانه رنو-نیسان مستقر در ایالت تامیل نادو در جنوب هند در نامه‌ای خطاب به اتحاد رنو-نیسان اعلام کرد کارگران این کارخانه به علت اینکه نتیجه درخواست هایشان در مورد اقدامات مقابله با کووید-۱۹ رضایتبخش نبوده است، روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد.

شرکت هیوندای نیز در پی تجمع تعدادی از کارکنان این شرکت در بحبوحه تشدید همه گیری ویروس کرونا در هند، از تعلیق فعالیت کارخانه این شرکت در ایالت تامیل نادوی هند از روز سه شنبه به مدت پنج روز خبر داد.

رئیس اتحادیه کارکنان هیوندای موتور هند گفت: «پس از آنکه تعدای از کارکنان این شرکت به دنبال مرگ دو نفر از همکارانشان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، نگرانی خود را در ارتباط با همه گیری ابراز کردند، مدیریت پذیرفت کارخانه را تعطیل کند.»

در شرایطی که هند با موج شدید همه گیری کووید-۱۹ و کمبود واکسن‌ها مواجه است و نظام سلامت این کشور تضعیف شده و کارکنان مضطرب شده اند، این جنبش‌ها بر چالش‌هایی که شرکت‌ها در هند با آن مواجهند تاکید دارد.

تامیل نادو، یکی از ایالت‌های هند است که به شدت تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است. هفته گذشته روزانه بیش از ۳۰ هزار مورد جدید ابتلا در این ایالت به ثبت رسید.

قرار است دوشنبه آینده جلسه دادرسی اتهامات مطرح شده از سوی کارکنان رنو-نیسان مبنی بر اینکه در این کارخانه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و سیاست‌های بهداشتی کارخانه به اندازه کافی به حفظ جان کارکنان توجه ندارد، رسیدگی شود.

کارخانه رنو-نیسان اعلام کرده است که پروتکل‌های بهداشتی را دنبال می‌کند.

کارگران این شرکت‌های خودروسازی به ویژه خواستار کاهش تولید به منظور بهبود شرایط فاصله گذاری اجتماعی، واکسن و پوشش بیمه‌ای بالاتر برای تامین هزینه‌های پزشکی خانواده هایشان هستند.

شرکت نیسان که سهم بیشتر این کارخانه را در اختیار دارد، هنوز اظهار نظری در این باره نکرده است.

کد خبر: ۹۰٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha