۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
زنان کارمند قزوین دور کاری می‌کنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

زنان کارمند قزوین دور کاری می‌کنند

قزوین - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توجه به لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط بانوان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا شرایط لازم برای دورکاری بانوان کارمند در استان فراهم شده است.

صدیقه ربیعی صبح چهارشنبه به خبرنگاران رسانه های گروهی قزوین گفت: شیوع بیماری کرونا در کنار افزایش حساسیت رعایت نکات بهداشتی موجب تعطیلی مدارس، مهدهای کودک شده که لزوم حضور بانوان در منازل را دو چندان کرده است.

وی گفت: زنان از گروه های حساس جامعه هستند که به نظر می رسد در پی شیوع این بیماری نیاز است تا مدت بیشتری را در فضای منزل سپری کنند که بر همین اساس به همراهی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان قزوین شرایط لازم برای دورکاری بانوان شاغل در ادارات قزوین فراهم شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: همچنین تاکید شده تا زنان دارای شرایط خاص همچون داشتن فرزند زیر شش سال، بارداری، دارا بودن فرزند و همسر معلول و همسران جانبازان هستند در اولویت استفاده از شرایط دورکاری قرار گیرند.

ربیعی ادامه داد: بانوانی که دارای بیماری های زمینه ای هستند و در معرض انتقال این بیماری قرار دارند نیز میتوانند از شرایط دورکاری بهره مند شوند و این دورکاری بدون کسر از حقوق و احتساب مرخصی سالیانه این افراد خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: ایجاد شرایط دورکاری برای بانوان به معنای کم کاری نیست و قطعا وظایفی که بر عهده این افراد قرار دارد باید به بهترین شکل انجام پذیرد و تنها الزامی برای حضور فیزیکی این افراد در محل کار وجود ندارد، به این ترتیب خدمات و فعالیت های متداول دستگاه ها و ادارات تعطیل نیست.

کد خبر: ۹٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha