۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
۵۸۸ نیروگاه حرارتی فعال است
سخنگوی دولت:

۵۸۸ نیروگاه حرارتی فعال است

ربیعی، سخنگوی دولت گفت: در حال حاضر ۵۸۸ نیروگاه حرارتی فعال است و ۲۹ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق در دولت یازدهم و دوازدهم داشتیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد افزود: دولت روز یکشنبه درخصوص برق جلسه گذاشت امروز و چهارشنبه نیز در این خصوص جلسه خواهیم داشت. استنباط اینکه دولت همه چیز را رها کرده صحیح نیست. صنعت برق توانایی پوشش متعارف را داشته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۸۸ نیروگاه حرارتی فعال است ۲۹ هزار مگاوات افزایش ظرفیت در دولت یازدهم و دوازدهم داشتیم. در دوران تحریم که درآمد ارزی کفاف نمی‌داد این‌ها انجام شد که اگر نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد. ‌ای کاش دولت دیگر در شرایط تحریم بود تا مقایسه بهتری صورت می‌گرفت. بیان من به معنای این نیست که نباید پیش بینی می‌کردیم، ولی دولت امور را رها نکرده است.

ربیعی گفت: افزایش مصرف برق به چند دلیل است. ۹ هزار مگاوات در مدت مشابه نسبت به پارسال در خرداد ماه افزایش داشتیم. مصرف برق ۲۰ درصد افزایش یافته است. گرمای زودهنگام هوا و استفاده زودهنگام از سیستم‌های سرمایشی از دلایل آن است.

وی افزود: حدود ۳۲۰ مجوز رمز ارز دادیم. ولی در مراکز فرهنگی که برق مجانی دادیم. در شهرک‌های صنعتی که تصور نمی‌کردیم به عنوان منبع درآمد نگاه شود و دو هزار مگاوات از این بابت یکباره افزایش یافت. آب مخازن سدها به علت کمبود بارش کم شد. در این شرایط نگران آب شرب بودیم. در میان آب و برق موضوع آب حیاتی‌تر است.

ربیعی تصریح کرد: در ایام تحریم تولید رشد کرد که موجب افزایش مصرف برق است. پیش بینی دراز مدت ما درست بود، اما وقایع کوتاه مدت مصرف برق و پیش بینی‌ها را تغییر داد. ۱۳.۵ نیم میلیارد یورو نیاز به سرمایه گذاری در زمینه نیرو داشتیم که به علت تحریم ۶.۵ میلیارد آن تامین شد.

وی اضافه کرد: در مورد رمز ارزها حدود ۱۳۰۰ مرکز غیرمجاز سال گذشته کشف شد. فروردین امسال هم ۲۶۰۰ مرکز کشف شد که رشد دو برابری دارد. ۸۰۰ هزار دستگاه ماینر در حال فعالیت است و سطح مصرفشان افزایش یافته است. با متخلفان برخورد جدی تری می‌شود. دیروز ۱۰۰۰ مگاوات از نیروگاه هسته‌ای بوشهر به مدار پیوست که در این زمینه کمک کننده است.

سخنگوی دولت گفت: با این حال مسئولیت پذیری همه در برابر برق از اهمیت زیادی برخوردار است و همانند هشت سال گذشته که مدیریت برق حاکم بود شرایط بهبود می‌یابد. وزیر نیرو و دست اندرکاران دغدغه‌مند این موضوع هستند.

کد خبر: ۹۰٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha