۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار روستایی زیر چتر بیمه برکت
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد

یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار روستایی زیر چتر بیمه برکت

مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت گفت: منازل یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه حوادث برکت قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد برکت، به گفته مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، هم‌اکنون منازل یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی برکت شامل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث قرار گرفته است.

امیرحسین مدنی ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به زلزله ۵.۵ ریشتری در سنخواست استان خراسان شمالی هم‌اکنون کارشناسان بیمه مشغول برآورد خسارت خانه‌های روستایی هستند و پیش‌بینی می‌شود قریب به ۵۰۰ خانوار روستایی در این زلزله آسیب دیده باشند.

وی همچنین با اشاره به بیمه شدن ۸۰ هزار منزل روستایی در استان خراسان شمالی تاکید کرد: سال گذشته منازل همه ۷۲۱ روستای استان با مشارکت استانداری بیمه حوادث شد و بر این اساس، تمام خانوارهای آسیب‌دیده از زلزله تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال جهت جبران خسارت و بازسازی منازل به شکل بلاعوض دریافت می‌کنند.

مدنی افزود: کل حق بیمه حوادث منازل روستایی در استان خراسان شمالی بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال است که با مشارکت شرکت بیمه برکت و استانداری استان تامین شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین به پرداخت خسارت منازل روستایی شهرستان سی‌سخت اشاره کرد و اظهار داشت: پس از وقوع زلزله سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، به ۵ هزار و ۹۷۱ خانوار در ۵۲ روستای منطقه دنا و شهرستان سی‌سخت که دچار آسیب زلزله شده بودند تا سقف ۲۰ میلیون تومان خسارت پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت خسارت به منازل روستایی سی‌سخت، تفاهم‌نامه کمک ۱۰۰ میلیون ریالی برای ساخت هر منزل در مناطق شهری با بنیاد مسکن به امضا رسیده و این منازل در حال بازسازی هستند.

مدنی ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار ساکن روستاهای سراسر کشور تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و حوادث برکت قرار گرفته‌اند تا در صورت وقوع زلزله، سیل، آتش سوزی و سایر حوادث طبیعی به آن‌ها خسارت پرداخت شود.

مدنی تاکید کرد: سال گذشته و در جریان سیل در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد به هر خانوار آسیب‌دیده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال خسارت پرداخت شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا و ۲ میلیون و ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات بیمه برکت در سراسر کشور قرار دارند.

کد خبر: ۹۰٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha