۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
سوال کلیدی از رئیس جمهور آینده؛ ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه ۱۴۰۰ را چگونه تامین می کنید؟
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بازار مطرح کرد:

سوال کلیدی از رئیس جمهور آینده؛ ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه ۱۴۰۰ را چگونه تامین می کنید؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر هر فردی که می خواهد رئیس جمهور شود حتما باید به این سوال پاسخ بدهد که چگونه می خواهد ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ را  تامین کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اولویت های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: طبیعتا انتظار از رئیس جمهور بعدی این است که بتواند براساس اولویت های اقتصادی مردم و فعالان اقتصادی کشور برنامه ریزی مناسبی در عرصه اقتصاد داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما می توانیم این مهم را در دوبخش مورد پیگیری قراردهیم، تاکید کرد: هر سه ماه یک بار گزارش پایش فضای کسب و کار در کشور منتشر می شود و در آن گزارش مشکلات فعالان اقتصادی به خوبی منعکس شده است لذا فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود باید بداند که مشکلات فعالان اقتصادی در این پایش به خوبی درج شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به عنوان مثال در گزارش پایش فضای کسب و کار آمده است که اولویت اول ما رفع مشکلات بانکی و یا رفع مشکلات در زمینه مالیات ها است.

پورابراهیمی تصریح کرد: به واقع رئیس جمهوری که می خواهد وارد عرصه شود باید پیش از هر کار در امور اقتصادی، به گزارش پایش فضای کسب و کار توجه داشته و به این گزارش نگاه کند لذا رئیس جمهور باید این موارد را مبنا قرار داده و بداند که این موارد خواسته های یک طیف مهم اقتصادی کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور باید به اولویت های مردمی هم توجه جدی داشته باشد،اظهارداشت: ممکن است مردم بگویند که اولویت اولشان رسیدگی به حوزه مسکن و بهبود معیشت است با این حال به اعتقاد بنده ما قبل از آن باید لنگر ثابت اقتصادی را در کشور تثبیت کنیم تا از وضعیت تلاطمی فعلی عبورکنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت فعلی آنقدر در اقتصاد کشور تلاطم ایجاد کرده است که به نظر بنده باید زمانی طی شود تا ما مجددا ثبات اقتصادی را تعریف کنیم. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه ناترازی بودجه،یکی از چالش های مهم کشور است، گفت: در حال حاضر هر فردی که می خواهد رئیس جمهور شود حتما باید به این سوال پاسخ بدهد که چگونه می خواهد ۳۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودحه در سال ۱۴۰۰ را  تامین کند و از کجا قرار است این منابع را فراهم کند لذا رئیس جمهور باید برای این موارد برنامه لازم را داشته باشد.

پورابراهیمی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید بگوید قصد دارد با ناترازی نظام بانکی چه کند؟ بیان داشت: همچنین رئیس جمهور باید بگوید با ناترازی صندوق های بازنشستگی چه خواهد کرد؟ چراکه امروز چندین میلیون نفر درگیر مشکلات این صندوق ها هستند.

کد خبر: ۹۰٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha