۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
نتایج مخرب وابستگی به ارزهای خارجی| بسیاری از کالاها و محصولات مورد نیاز کشور تولید داخل است
نماینده مردم کاشمر در مجلس در گفتگو با بازار:

نتایج مخرب وابستگی به ارزهای خارجی| بسیاری از کالاها و محصولات مورد نیاز کشور تولید داخل است

نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید همواره تمرکز خود را روی تولید داخلی بگذاریم و توجه بیشتری به آن داشته باشیم و قیمت محصولات داخلی را به هیچ وجه به ارزهای خارجی ربط ندهیم.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود کاهش قیمت دلار تاثیر آن را در قیمت کالاهای اساسی مشاهده نمی شود، اظهار داشت: در وهله اول باید به این مسئله توجه کرد که ما نباید امور داخلی خود را به تحریم و مذاکره با غربی‌ها گره بزنیم. 

وی بیان کرد: بسیاری از کالاها و محصولات ما تولید داخلی خودمان است و بر این اساس قیمت این محصولات هم نباید به هیچ وجه متاثر از ارزهای خارجی باشد. 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید همواره تمرکز خود را روی تولید داخلی بگذاریم و توجه بیشتری به آن داشته باشیم و قیمت محصولات داخلی را به هیچ وجه به ارزهای خارجی و یا مذاکرات ربط ندهیم. 

نیک‌بین تاکید کرد: اگر نگاه ما این‌گونه باشد، بالا و پایین رفتن قیمت ارزهای خارجی به ویژه دلار هیچ تاثیری در وضعیت معیشتی مردم و سفره آنان نمی گذارد اما زمانی که ما همه چیز را وابسته به غرب و ارزهای خارجی می کنیم، هر گونه نوسانی در قیمت ارز خارجی تاثیرات خود را در داخل کشور می‌گذارد. 

وی با بیان اینکه اقتصاد ما نباید شرطی و وابسته به غرب و ارزهای خارجی باشد، گفت: متاسفانه سیاست های پولی و اعتباری ما با صندوق بین المللی IMF جلو می‌رود و بحران ارز هم حاصل تکیه و اقتدا کردن به این صندوق است و در این شرایط، آنان هر تصمیمی که بخواهند برای کشورمان می گیرند.

کد خبر: ۹۰٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha