۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به سازندگان حرفه ای مسکن در همدان
معاون راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به سازندگان حرفه ای مسکن در همدان

همدان - صالحی امیر، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان گفت: سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای مسکن در همدان در صورت توجه به شرایط خاص یک میلیارد ریال خواهد بود.

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طبق شیوه نامه معرفی و پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و ودیعه اسکان موقت از محل ۲۰ درصد تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ است، عنوان کرد: تسهیلات مشارکت مدنی ساخت، فروش اقساط و ودیعه اسکان موقت به سازندگان مسکن و متقاضیان در بافت های فرسوده طبق شرایط خاصی پرداخت می شود.

وی در تشریح این موضوع مطرح کرد: تمامی پروژه های نوسازی مسکن که بر اساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محلات هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمان از شهرداری می شوند و پروژه های ویژه همچون پروژه های جابجایی و اسکان مجدد ساکنین محلات هدف که به تأیید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده باشند از جمله این موارد است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان در این زمینه با بیان اینکه سقف تسهیلات مشارکت مدنی و نحوه ترکیب تسهیلات با نرخ حمایتی و مصوب مشخص شده است، اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی متقاضیان غیرحرفه ای در این راستا با نرخ ۹ درصد برابر ۴۰۰ میلیون ریال و با نرخ ۱۸ درصد برابر ۲۰۰ میلیون ریال است.

صالحی امیر با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای در این راستا در مجموع برابر ۸۰۰ میلیون تومان است، اظهار کرد: در این راستا، تسهیلات با نرخ ۹ درصد برابر ۴۰۰ میلیون تومان و با نرخ ۱۸ درصد نیز به همین میزان است.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و هم چنین با کاهش مصرف انرژی در مجموع برابر یک میلیارد ریال خواهد بود، مطرح کرد: سقف این تسهیلات با نرخ ۹ درصد برابر ۴۰۰ میلیون ریال و با نرخ ۱۸ درصد برابر ۶۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

صالحی امیر ادامه داد: فرآیند ثبت درخواست، بارگزاری مدارک تا مرحله معرفی به بانک مسکن از طریق سامانه تسهیلات صورت می پذیرد و مراحل انجام کار از طریق این سامانه توسط متقاضی قابل پیگیری است و درصورت لزوم یا بروز مشکل مراتب به صورت پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود.

وی عنوان کرد: در راستای تشویق ساکنین محلات هدف به ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی خود تا کنون ۴۰۰ فقره پرونده تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده که کمک بزرگی به بهسازی و مقاوم سازی منازل شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد: بازآفرینی محلات نیاز به مشارکت همه دستگاه ها و مردم در اجرای بند الف ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه دارد و همه دستگاه ها موظف هستند حداقل ۳۰ درصد از اعتبارات مربوط به فعالیت های خود در شهرها را به محلات هدف بازآفرینی اختصاص دهند.

کد خبر: ۹۰٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha