۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
زنجان ۹ سکونت‌گاه غیر رسمی دارد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

زنجان ۹ سکونت‌گاه غیر رسمی دارد

زنجان - مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان از وجود ۹ منطقه غیر رسمی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت منطقه غیر رسمی برای شهرستان زنجان است.

مسیح سلطانی در گفتگو با خبرنگار بازار، از وجود ۹ منطقه غیر رسمی در زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت منطقه غیر رسمی یا سکونت گاه غیر رسمی برای شهر زنجان است.

وی با بیان اینکه  بیش از ۶۵ هزار و ۹۷۷ نفر در مناطق غیر رسمی استان زندگی می کنند، اظهار کرد:  بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت حاشیه نشین استان بیش از پنج درصد است که نسبت به سرشماری سال ۹۰ کاهش خوبی داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان، گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی استان از دهه ۶۰ به بعد شکل گرفته  است و باید به توسعه و آبادانی این مناطق توجه شود.

سلطانی با بیان اینکه باید برای فقر در مناطق غی  رسمی برنامه ریزی شود، ابراز کرد: باید برای تحقق این امر در این مناطق زیر ساختهای لازم برای توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی فراهم شود.

وی افزود: در جامعه باید تمام مردم از امکانات فرهنگی و اجتماعی به خوبی استفاده کنند و حق مردم در مناطق غیر رسمی است که از امتیازات استفاده کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان، تصریح کرد:  تراکم بالای جمعیت و محرومیت از خدمات فرهنگی و اجتماعی و بهداشتی و درمانی از شاخص های مهم مناطق غیر رسمی است.

کد خبر: ۹٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha