۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
زیرساخت‌های ارتباطات باید بومی و داخلی باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

زیرساخت‌های ارتباطات باید بومی و داخلی باشد

تقی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: زیرساخت‌های ارتباطات باید داخلی و بومی باشد و این موضوع مورد تاکید شبکه ملی اطلاعات است.

به گزارش بازار، رضا تقی پور در بازدید از مرکز عملیات شبکه مخابرات ایران افزود: سرمایه گذاری‌ها در مخابرات متوقف شده و تجهیزات مربوط به سال‌های قبل است.
وی ادامه داد:برای دولت بعدی ما باید به دنبال تحول دیجیتال باشیم و این امر رخ نمی‌دهد مگر با تقویت زیرساخت ها.

تقی پور گفت: شعار بسیار داده شده است، اما ما اینترنت بین الملل را با نرخ‌های چند برابری استفاده می‌کنیم و کاش قوه قضاییه در این امر ورود می‌کرد چراکه این پول‌ها جاهای خاصی می‌رود و هزینه می‌شود.

وی، نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در مدیریت آینده کشور بسیار برجسته خواند و افزود: امروز تحول دیجیتال برای کشور ضرورت است و زیرساخت‌های آن باید در وزارت ارتباطات فراهم شود و سهم اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های دانش بنیان باید بیشتر شود و این امر نیازمند زیرساخت‌های قوی است.

تقی پور گفت: این زیرساخت‌ها باید داخلی و بومی باشد و این تاکید ما درباره شبکه ملی اطلاعات است و بدانیم که هر جا سرمایه گذاری در اینترنت بیشتر شد ضررمان هم افزایش یافت، چون تهدید را بیشتر کردیم.

وی افزود: استقلال و امنیت دو رکن اصلی الزامات شش گانه سند مصوب شورای عالی فضای مجازی، برای شبکه ملی اطلاعات است واین امر محقق نمی‌شود مگر با مدیریت داخلی و ما نمی‌توانیم کلید ارتباطات را به دست امریکا و اروپا بدهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: ما در مجلس به این موضوع کمتر پرداختیم و اواخر عمر دولت است، اما حتما باید حاکمیت در فضای مجازی دنبال شود و ما امیدواریم با ارتباط بیشتری که برقرار می‌شود شاهد منطقی شدن فضای مدیریت و حاکمیت در فضای مجازی باشیم.

تقی پور افزود: باوجود انتقادهایی که در موضوع خصوصی سازی مخابرات مطرح می‌شود، اما هم اکنون پولی که مخابرات به دولت می‌دهد خیلی بیشتر از زمانی است که دولتی بود.

کد خبر: ۹۰٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha