۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
۵ ترفند حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام که همه نمی دانند!

۵ ترفند حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام که همه نمی دانند!

این روزها مدیریت پیج اینستاگرام به یکی از مهم ترین دغدغه های کسب و کارها تبدیل شده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: این روزها اینستاگرام که به هدف اشتراک گذاری تصاویر و اتفاقات روزانه با دوستان و آشنایان طراحی شده بود به یک پلتفرم تبلیغاتی گسترده برای معرفی کسب و کارها تبدیل شده و مدیریت پیج اینستاگرام به خصوص برای برندها و کسب و کارها به یک فعالیت فوق‌ حرفه ای نیاز دارد. این که هر برند و کسب و کاری به یک صفحه اینستاگرام و فعالیت در شبکه های اجتماعی نیاز دارد را همه می دانیم. اما چطور در این پلتفرم که به صورت رایگان در اختیار همه قرار دارد، موفق و پویا فعالیت کنیم و بدرخشیم؟

تکنیک های  مدیریت پیج اینستاگرام به روش حرفه ای!
اگر بخواهیم با فعالیت معمول و انتشار پست به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه بدهیم نباید انتظار پیشرفت و محبوبیت زیادی داشته باشیم. اگر نتیجه متفاوتی می خواهیم باید کارهای متفاوتی انجام بدهیم. در این بخش به معرفی ۴ ترفند حرفه ای مدیریت پیج اینستاگرام می پردازیم:

۱.حساب حرفه ای ها بیزنسی است!
داشتن یک حساب بیزنسی در اینستاگرام از جمله واجبات است. چرا که با داشتن چنین حسابی اولا به داده هایی دست پیدا می کنید که برای ادامه فعالیت تان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. و ثانیا در ظاهر صفحه شما تغییراتی به وجود می آورد که باعث جذب بیشتر مخاطب می شود.

روش تبدیل حساب کاربری به حساب بیزنسی
کافی است به سراغ پروفایل حساب کاربری که از قبل ساخته اید بروید و روی آیکون چرخ دنده یا تنظیمات (setting) ضربه بزنید.

سپس به تب   Account  بروید.

در این مرحله اگر نسخه اینستاگرام شما قدیمی باشد گزینه ای به نام  Switch to business Account   را خواهید دید که کافی است تیک آن را فعال کنید.

در نسخه های جدید تر در پایین صفحه گزینه ای با رنگ آبی به نام  Switch to Professional را خواهید دید.

با انتخاب این گزینه چند صفحه اطلاعات درباره قابلیت های حساب بیزنسی خواهید دید که با رد کردن آن ها به دسته بندی فعالیت خود می رسید.

در این قسمت می توانید از گزینه هایی که اینستاگرام به شما می دهد موضوع فعالیت حرفه ای خود در این پلتفرم را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که در پروفایلتان نمایش داده شود یا خیر. که توصیه می کنیم اجازه بدهید نمایش داده شود. سپس با تایید گزینه ای هایی که انتخاب کرده اید و ذخیره تغییرات یک حساب کاربری بیزنسی خواهید داشت.

پس از این در بخش Insight  می توانید داده های مربوط به دستاوردهای صفحه خود را بررسی کنید و بدانید مثلا کدام ها بسیار بازدید شده اما لایک کمتری دریافت کرده اند یا برعکس، و این موارد را در استراتژی های آینده خود به کار بگیرید.

۲. اطلاعات دقیق خود را به مخاطبان بدهید!
مهم ترین سرمایه هر کسب و کار اعتماد مخاطب است. به خصوص در شرایطی که کاربران تا حدودی به کسب و کارهای اینترنتی بی اعتماد هستند بایستی دلایل خوبی برای اعتماد به برند را به آن ها بدهید.

اولین کاری که انجام می دهید باید این باشد که پروفایل قابل اعتمادی بسازید. یعنی نام درستی که گویای شاخه فعالیت و نام برند شما باشد انتخاب کنید. سپس کلمات کلیدی اصلی خود را در بیو وارد کنید. اگر وبسایت فعالی دارید حتما لینک آن را در بیو قرار بدهید.

سپس در قسمت Contact  شماره تماس و آدرس فیزیکی و آدرس ایمیل خود را درج کنید تا مخاطبان شما بدانند همواره می توانند در دنیای واقعی نیز شما را بیابند و رسانه های دیگری برای دسترسی به شما دارند.

اگر روی نقشه گوگل ثبت شده اید بهتر است این لینک را نیز در بیو درج کنید.

۳. استراتژی محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام داشته باشید!

۵ ترفند حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام که همه نمی دانند!

برای شروع یک کار حرفه ای باید برنامه ریزی داشته باشید. ممکن است پست کردن چند مطلب یک باره برایتان راحت تر باشید تا این که بخواهید در فواصل زمانی مرتب به سراغ این شبکه اجتماعی بروید. اما باید بدانید که مخاطبان شما دوست دارند بدانند که با یک صفحه زنده و فعال رو به رو هستند. در غیر این صورت به سرعت شما را فراموش خواهند کرد.

 علاوه بر این الگوریتم های اینستاگرام نیز یک فعالیت روتین و منظم را به عنوان یک حساب فعال تلقی می کنند و بیشتر به ارزش شما برای نمایش داده شدن در اکسپلورر پی می برند.

بنابراین یک تقویم محتوایی ایجاد کنید. و موضوعات جذاب و به روز برای کاربران را دسته بندی کنید. به طور مثال اگر در حوزه مد فعال هستید و در نظر دارید که هفته ای سه پست و روزی یک استوری بگذارید موضوعات را این چنین دسته بندی کنید: شنبه: معرفی پارچه ـ دوشنبه: بررسی استایل سلبریتی ـ چهارشنبه: معرفی محصول.

یادتان باشد که استوری ها همواره پربازدیدتر از پست ها هستند و برای تثبیت موقعیت برند خود در ذهن مخاطب بایستی در این قسمت نیز فعال باشید. اخبار روز و مرتبط، گزارشات کوتاه از فعالیت های جانبی شرکت و باکس های پرسش و پاسخ می توانند موضوعات خوبی برای  استوری های روزانه باشند.

۴. تعامل کاربران همه چیز است!
ممکن است این طور فکر کنید که من مطالب ارزشمندی در صفحه ام منتشر می کنم و همه می دانند که این مطالب چقدر مفید و حائز اهمیت هستند. اما با نهایت احترام باید عرض کنیم که هوش مصنوعی اینستاگرام آن قدر هم باهوش نیست که محتوای شما را به درستی تشخیص بدهد و ارزش آن را درک کند. بلکه از روی میزان واکنش و تعامل کاربران به آن تشخیص می دهد که این محتوا تا چه حد اهمیت و ارزش داشته است.

تعاملات مفید کاربران شامل کامنت، لایک، به اشتراک گذاری و ذخیره هستند.

چطور تعامل بیشتری از کاربران اینستاگرام بگیریم؟
ممکن است کاربران واقعا محتوای شما را دوست داشته باشند. اما علامت و نشانه ای که باعث شود تعاملی نشان بدهند را از سمت شما دریافت نکرده باشند. شما با چند روش می توانید از کاربران خود تعامل بیشتری بگیرید:

· به طور مستقیم درخواست کنید
بهتر است در اسلایدهایی که برای کاربران نمایش داده می شود با آیکون و یک نوشته کوچک به کاربران یادآوری کنید که شما را لایک، ذخیره و.. کنند. اما این روش مستقیم چندان اثربخش نیست.

· محتوایی منتشر کنید که کاربران نیاز داشته باشند آن را ذخیره کنند
یکی از روش های دریافت ذخیره در اینستاگرام این است که محتوایی را منتشر کنید که جامع و مختصر و اصطلاحا فهرستی باشد. به طور مثال « ۸ ابزار کوهنوردی برای بقا در برف» پستی است که پتانسیل بالایی برای ذخیره شدن دارد.

همچنین پست هایی که حاوی مطالبی هستند که کاربران در آینده ممکن است به آن نیاز پیدا کنند مثل اقامتگاه های شهر یزد، یا ۶مرحله دریافت ویزای کانادا و... می توانند به طور خودکار ذخیره شوند.

· جذابیت و هیجان انگیزی غیر حرفه ای نیست!
یادتان باشد که حتی اگر پروفسور سمیعی باشید و فعالیت بسیاری جدی را انجام بدهید باز مخاطبان شما از اندکی طنز یا هیجان استقبال می کنند. اگر بتوانید محتوای جذاب و هیجان انگیز و مرتبط با موضوع فعالیت خود منتشر کنید به احتمال زیاد اشتراک گذاری زیادی را از آن خود خواهید کرد.

· سوال بپرسید!
برای این که کاربران برایتان کامنت بیشتری بگذارند بهتر است پست ها را با سوالی تمام کنید که می دانید عموم مخاطبان پاسخی برایش دارند.

روش دیگر برای افزایش کامنت برگزاری مسابقات، چالش ها و حتی یک اتفاق ساده مثل قرعه کشی و اختصاص یک جایزه کوچک مثل یکی از محصولاتتان است.

به این ترتیب بدون این که مستقیما درخواست کرده باشید کاربران را به کامنت گذاشتن تشویق می کنید.

۵. ارتباط مخاطب و برند دو سویه است!
حتی اگر جذاب ترین و مفیدترین پست ها را منتشر کنید اما پاسخ کامنت ها را ندهید و گاهی برخی از پیام های دایرکت را در استوری منتشر نکنید. یا به کسانی که شما را در صفحات خود تگ کرده اند پاسخ در خوری نشان ندهید، تمام فعالیت هایتان هدر رفته است.

چرا که کاربران همواره به دلیل حس ارتباط دو طرفه شما را دنبال می کنند. اگر یک طرف این ارتباط را غیرفعال کنید انگیزه ای برای ادامه ارتباط باقی نخواهید گذاشت و با ریزش بالای دنبال کنندگان یا کم شدن تعاملات رو به رو خواهید شد. برای حفظ ارتباط:

· تمام کامنت ها را پاسخ دهید یا لااقل لایک کنید.

· پاسخ دایرکت ها را بدهید.

· اگر باکس پرسش و پاسخ می گذارید با انتشار نظرات در استوری های آتی به سایر بازدیدکننندگان انگیزه مشارکت بدهید.

· نظرات افرادی که در دایرکت ابراز احساسات یا تشکر می کنند را در استوری منتشر کنید.

· اگر مشتریان شما را در صفحه خود تگ می کنند، با کسب اجازه محتوای آن ها را در صفحه خود باز نشر دهید.

جمع بندی
اگر برای تمام این فعالیت ها زمان کافی ندارید. یا حس می کنید استراتژی هایی که تعیین کرده اید بازدهی بالایی ندارند بهتر است از یک تیم حرفه ای برای مدیریت پیج اینستاگرام خود کمک بگیرید.

برای دریافت خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس درخدمت شماست:

https://tasagency.net/social

کد خبر: ۹۰٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha