۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
رویه انتخابات سهام عدالت مبتنی بر جلب مشارکت واقعی نیست
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

رویه انتخابات سهام عدالت مبتنی بر جلب مشارکت واقعی نیست

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: عدم رفع ابهامات و مغایرت‌های برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به گونه‌ای نیست که جلب مشارکت واقعی کند.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد انتخابات سهام عدالت در پرده ابهام گفت: براساس نامه مقام معظم رهبری تاکید بر جلب مشارکت واقعی است و اگر این مهم صورت نگیرد و در صورت عدم رفع این مشکلات و اصرار وزارت اقتصاد و دارایی بر برگزاری انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی طبق روال در نظر گرفته شده، کمیسیون اقتصادی راهی جز ابطال این انتخابات ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه عضو شرکتهای سرمایه گذاری استانی سهام عدالت بسیار گسترده است و حدود ۲۸ میلیون نفر عضو هستند، گفت: اگر در انتخابات اهلیت سنجی افرادی که می خواهیم سرمایه به این بزرگی را به دستشان بدهیم انجام نشود و افرادی که توانایی ندارند در مجمع مطرح شوند، طبعات آن می تواند به بحران بزرگ تبدیل شود
طغیانی تاکید کرد: به خاطر گستردگی جامعه سهامداری ابعاد این بحران اقتصادی می تواند بسیار گسترده و بزرگ باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه در مرحله اول انتخابات در برخی استانها تنها ۸ هزارم درصد سهامداران شرکت کردند در حالی که ۵۰ درصد باید شرکت می کردند که این انتخابات رسمیت داشته باشد لذا پیشنهاد شد تا زمانی که مقدمات جلب مشارکت واقعی فراهم شود انتخابات به تعویق بیافتد.

همچنین محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت گفت: بحث واگذاری سهام عدالت و مدیریت آن در سطح کشور یک فرصت کم نظیر در حوزه اقتصادی کشور است که بعد از یک دوره سکون ۱۴ یا ۱۵ ساله خارج و به جریان افتاده است.

وی ادامه داد: طبیعی است که یک سری اختلاف نظر ها در چگونگی اجرا، نوع برگزاری مجامع، نوع انتخابات، اعضای هیات مدیره، نوع همکاری شرکتهای تعاونی روستاها و شهرستان ها رخ دهد.

پوررضایی با بیان اینکه تصمیم گیری در این موضوع براساس متن ابلاغیه به شورای عالی بورس محول شده است و در این شورا، رییس شورای عالی بورس وزیر اقتصاد و به همراه دستگاه های مرتبط، نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان اتاق های ایران و تعاون و نمایندگانی دادستانی کل کشور تصمیم گیری می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تجارت شرکتهای سرمایه گذاری استانی اعضاء هیات مدیره باید مجامع را برگزار می کردند که بر اساس مصوبه شورای عالی بورس این وظیفه به یک ترکیب جدید اعم ازمدیر کل دارایی استان، نماینده استانداری، اتاق های تعاون و بازرگانی محول شد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه در روند این انتخابات قانون نادیده گرفته می شود، اظهار داشت: از دید اعضای شورای بورس تصمیمات قانونی است و براساس اختیاراتی که به اعضا شورای بورسی داده شده است این تصمیمات گرفته شده است و خلاف قانون نیست.

وی در پاسخ به انتقادی مبنی براینکه اطلاع رسانی ها در فضای سوت وکور انجام شده است، گفت: این را قبول ندارم و به بیشتر استانها اطلاع رسانی شده و در جلسات به مدیران علام و آنچه در توان مجریان و تیم اجرایی بوده است اطلاع رسانی کم نگذاشته اند.

کد خبر: ۹۰٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha