۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
تاوان کسب درآمد برخی را نباید مردم بدهند| مصارف برق حوزه رمزارزها بیش از مجوزهاست
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

تاوان کسب درآمد برخی را نباید مردم بدهند| مصارف برق حوزه رمزارزها بیش از مجوزهاست

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مصرف برق در حوزه رمز ارزها و ماینرها بیش از مجوزاتی است که داشته و دارند و نباید تاوان کسب درآمد برخی افراد را مردم بدهند.

مالک شریعتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره قطع برق در کشور گفت: قطع برق در کشور ناشی از یک کم کاری بلند مدت از سوی دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی افزود: این دولت ها هم در زمینه تولید و افزایش بیشتر ظرفیت برق کوتاهی کردند و هم در حوزه بهینه سازی مصرف  اقدامات جدی انجام ندادند.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته دولت در یک الی دوسال اخیر به فکر افتاده و دست به اقداماتی زده است اما متاسفانه این اقدامات تا حدودی دیر شده و نتیجتا باعث این خاموشی ها و قطعی های برق شده است.

شریعتی با بیان اینکه در زمینه تولید برق از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نشد، اظهارداشت: ما جزو کشورهایی هستیم که ضریب بارمان در کشور پایین است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر قرار است خاموشی در کشور ادامه دار شود حتما باید مردم از این موضوع مطلع باشند تا به نوعی زندگی شان مختل نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : همچنین مصرف برق در حوزه رمز ارزها و ماینرها  یکی از مصارفی است که تامین برق در کشور را مختل کرده است لذا حوزه رمزارزها بیش از مجوزهایی که داشته و دارند از برق استفاده می کنند که این مسئله غیر قانونی است و نباید تاوان کسب درآمد برخی افراد را مردم بدهند.

شریعتی بیان داشت: ما باید شاهد برخورد و تعطیلی این کارخانه های غیر مجاز توسط دولت باشیم.

وی تصریح کرد:در حال حاضر مسئولین باید خاموشی ها را مدیریت کرده و از مصارف غیر قانونی به ویژه در حوزه رمز ارزها جلوگیری کنند. با این حال ما در مجلس این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۰٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha