۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
اطلاع‌رسانی پیامکی زمان‌بندی قطع برق در تهران
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

اطلاع‌رسانی پیامکی زمان‌بندی قطع برق در تهران

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: از طریق سامانه برق من و همچنین در تهران از طریق پیامک زمان بندی قطع برق به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: از دیروز شرکت‌ها موظف شدند خاموشی‌های احتمالی را از طریق سامانه برق من اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال به دلیل بارش کم، سطح مخازن برق آبی کاهش ۵۷ درصدی داشته و در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی افزایش مصرف برق نیست.

مشهدی رجبی افزود: میزان مصرف برق روز گذشته ۵۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود که این میزان نسبت به روز مشابه سال قبل ۱۰ هزار مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد و پیش بینی می‌شود فردا این میزان مصرف در کشور به ۵۵ هزار مگاوات برسد.

وی گفت: با افزایش میزان مصرف برق و کاهش ظرفیت نیروگاه‌ها امکان پوشش این حجم از مصرف وجود ندارد و همین موضوع موجب خاموشی‌ها و محدودیت‌ها شده است.

مشهدی رجبی خاطر نشان کرد: علت اصلی این افزایش مصرف برق استخراج رمزارزها هستند که از روز گذشته مراکزی که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند خاموش شدند و مراکز غیر مجاز استخراج رمزارزها در حال شناسایی و خارج شدن از مدار هستند که تاکنون ۳۵۲ مگاوات از آن‌ها شناسایی شده، ولی پیش بینی می‌شود مصرف برق در این مراکز بیش از ۲ هزار مگاوات باشد.

وی گفت: به کسانی که در هر مجموعه مشغول استخراج رمز ارز هستند هشدار می‌دهیم که در صورت شناسایی، برق واحدهای آن‌ها قطع خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: به کسانی که مراکز غیر مجاز رمزارز را معرفی کنند مبلغ ۲۰ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

مشهدی رجبی گفت: البته گرمای زودرس هم باعث شده از وسایل سرمایشی زودتر استفاده شود که این موضوع هم به افزایش مصرف دامن زده است.

وی افزود: بیمارانی که در خانه از اکسیژن ساز برقی استفاده می‌کنند به توصیه‌های ما در مورد خصوص کاهش برق توجه کنند تا تمهیداتی در خصوص استفاده از این وسیله بیندیشند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که هر مشترک حدود دو ساعت قطعی برق خواهد داشت گفت: دانش آموزان هم باید از طریق شارژ دستگاه خود یا مراجعه به محلی که دارای برق است مشکل حضور خود در کلاس‌های آنلاین را برطرف کنند.

مشهدی رجبی افزود: در خصوص عدم اطلاع رسانی مناسب انتقادها وارد است، ولی قرار بود تولید برق در برخی نیروگاه‌ها حداکثر شود و مشکل کمبود برق نداشته باشیم که به دلایل فنی این موضوع محقق نشد.

وی با بیان این که ملی پوشان شطرنج به دلیل قطع برق در فدراسیون مربوطه نتوانستند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند و این منجر به حذف آن‌ها شد گفت: باید پیش‌بینی‌های مناسب از طریق فدراسیون‌های مربوطه برای تأمین برق اضطراری انجام می‌شد که مسابقه مهمی در این سطح به خاطر قطع برق به مخاطره نیفتند.

سخنگوی صنعت برق گفت: زمان مشخصی برای پایان قطعی برق وجود ندارد و این مشکل ممکن است در تابستان هم ادامه یابد، ولی سعی می‌کنیم که قطعی‌ها به صورت محدودتر اعمال شود.

کد خبر: ۹۰٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha