۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴
برق در ایلام بحرانی شد| قطعی برق در دمای ۵۰ درجه شهرهای جنوبی استان
بازار گزارش می‌دهد؛

برق در ایلام بحرانی شد| قطعی برق در دمای ۵۰ درجه شهرهای جنوبی استان

ایلام- بحران قطعی مکرر برق در مناطق مختلف استان ایلام باعث گلایه های زیاد مردم به خصوص شهرهای مهران و دهلران در دمای ۵۰ درجه شده است.

معصومه بختی؛ گروه استان‌ها: با توجه به اینکه هنوز یک ماهی به آغاز فصل تابستان مانده‌است، قطعی مکرر برق در اکثر نقاط استان ایلام در روزهای اخیر قشرهای مختلف جامعه را با مشکلات و ضررهای روبه‌رو کرده‌است.

حال این سوال در ذهن صورت می‌گیرد که این قطعی تا کی و به چه قیمتی؟ شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اعلام اینکه مردم از طریق نصب سامانه برق من از خاموشی‌های منطقه خود اطلاع یابند، عدم اطلاع‌رسانی خود در این موضوع را توجیه کرده‌است.

قطعی چندباره برق و شیفت بندی‌های مربوط به آن در اوج ساعات مصرف برای مدیریت مصرف در چند روز گذشته مردم استان ایلام را کلافه نموده است.

ازآنجاکه این قطعی‌های مکرر و بدون اطلاع قبلی بوده باعث بروز مشکلات زیادی برای همشهریان، کسبه، بازاریان، تولیدکنندگان مواد غذایی و صنف‌های مختلف چون نانوایی‌ها شده‌است.

قطعی برق و استرس دانشجویان و دانش آموزان
دانشجویان و اولیای دانش‌آموزان نیز با توجه به فصل امتحانات با این قطعی‌های مکرر برق با مشکل روبرو هستند. یکی از اولیای دانش‌آموزان شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ازآنجاکه آزمون‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود، قطعی برق و اینترنت باعث به وجود آمدن استرس در دانش‌آموزان و ترس از عدم ارسال به موقع فیلم و برگه آزمون شده‌است.

نسترن قاسمی بیان کرد: متاسفانه اکثر قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی صورت می‌گیرد.

قطعی برق و چالش نانوایی‌ها
یکی از متصدی نانواهای شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قطعی‌های مکرر برق در روزهای گذشته زندگی و کار مردم را تحت تاثیر قرار داده و نانوایی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با مشکلاتی زیادی رو به رو هستند.

غلام عباس کلانتری در ادامه گفت: قطع برق در ساعات مختلف روز باعث خسارات زیادی از جمله خراب شدن خمیر و بیرون ریختن آن برای صنوف نانوایی شده و این باعث می‌شود اندک درآمدی که در این راه به دست آورده‌ایم را از دست داده و با ضررهای جبران‌ناپذیری روبرو شویم.

برق در ایلام بحرانی شد/ قطعی برق در دمای ۵۰ درجه شهرهای جنوبی استان

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که سال‌هاست نانواها با آن روبرو هستند، خسارت‌های ناشی از قطع برق برای آنها قابل‌تحمل نبوده و از مسئولان تقاضا داریم با اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع دراین‌باره ضررهای پیش رو در این صنف جلوگیری کنند.

شهرستان‌های گرمسیری مهران و دهلران و مشکلات قطعی برق
یکی از شهروندان مهرانی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به وضعیت گرما در شهرستان مهران که این روزها ۵۰ درجه است، با وجود افزایش دما در این فصل از سال قطعی مکرر و بدون اطلاع‌رسانی برق مشکلات زیادی را برای مردم به دنبال داشته‌است.

سمانه عباسی با عنوان اینکه گرمای هوا باعث مصرف بالای برق می‌شود، گفت: قطعی پیاپی برق در روزهای اخیر باعث کلافگی مردم شهرستان مهران شده و زندگی و کار در این مناطق را با اختلال مواجه کرده‌است.

وی در پایان گفت: مسئولان باید در زمینه شیفت بندی قطعی برق با توجه به بار ترافیکی آن در ساعات اوج گرما تجدیدنظر کرده و با استفاده از کاهش ساعات کار ادارات و ارگان‌ها کمبودهای به‌وجودآمده در این زمینه را جبران کنند.

قطعی مکرر برق در شهرستان دهلران غیر قابل تحمل است
یکی از شهروندان دهلرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید در شهرستان گرمسیری دهلران در شبانه‌روز گذشته قطعی چندین‌باره برق امکان زندگی عادی را برای مردم سخت و غیره قابل تحمل کرده‌است.

برق در ایلام بحرانی شد/ قطعی برق در دمای ۵۰ درجه شهرهای جنوبی استان

احمدی رضایی با بیان اینکه قطعی برق نباید در مناطق گرمسیری بیش از حد مجاز باشد، گفت: با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه شهرستان دهلران مسئولان نباید این میزان از شیفت قبلی قطعی برق را در مناطق گرمسیری اجرا کنند.

این شهروند دهلرانی در پایان گفت: اگر قطعی‌ها با اطلاع‌رسانی قبلی صورت پذیرد خسارت‌های ناشی از آن به حداقل خواهد رسید، مسئولان باید در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع داشته باشد.

مردم از خاموشی‌های منطقه خود آگاهی پیدا کنند
سخنگوی صنعت برق استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به شیفت بندی قطعی برق در سراسر کشور، رجوع اکثر کاربران به سامانه برق من افزایش‌یافته و این خود یکی از دلایل اختلال در این سامانه است.

محمد محمدیان شمالی اضافه کرد: با توجه به مشکل پیش‌آمده در این رابطه همشهریان عزیز می‌توانند با استفاده از وب‌سایت شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام و با مراجعه به مدیریت اضطراری بار از خاموشی‌های منطقه خود آگاهی یابند.

متأسفانه آنچه امروز در اذهان عمومی جا گرفته مبنی بر اینکه تنها استان ایلام دارای چنین مشکلاتی است صحت ندارد

وی در ادامه با اشاره به این‌که زمان‌بندی ساعات خاموشی می‌تواند تغییر کند، گفت: همان گونه که از قبل نیز اطلاع‌رسانی شد به دلیل اینکه میزان مصرف برق تابع شرایط لحظه‌ای است امکان برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر در این زمینه وجود ندارد.

شمالی با اشاره به این‌که شرکت توزیع نیروی برق در استان ایلام از هیچ کوچه کوششی برای رفاه حال شهروندان گرامی دریغ نخواهد کرد، گفت: این شرکت همان گونه که از نام آن پیداست، رابطه توزیع نیروی برق است و به همان مقدار برق تولیدی که در اختیارمی‌گیرد را در اختیار مشترکین قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: متأسفانه آنچه امروز در اذهان عمومی جا گرفته مبنی بر اینکه تنها استان ایلام دارای چنین مشکلاتی است صحت نداشته و لازم به ذکر است که با توجه به آمار استان‌های دیگر، چنین مشکلاتی نیز در سراسر کشور وجود داشته و همکاران شبکه سراسری توزیع برق برای رفع مشکلات به وجود آمده در حال تلاش هستند.

برق در ایلام بحرانی شد/ قطعی برق در دمای ۵۰ درجه شهرهای جنوبی استان

وی در پایان گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها در سال گذشته و افزایش دما در سال جاری از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم در مصرف برق صرفه‌جویی کرده تا بتوان تابستان امسال را با کمترین میزان خاموشی سپری کرد.

اخطار استاندار ایلام به شرکت برق استان
استاندار ایلام نیز روز گذشته در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان با اشاره به وضعیت خشکسالی امسال، اظهار کرد: از آنجا که قریب ۵۰ درصد کاهش نزولات جوی در استان داشته‌ایم امسال شاهد یکی از کم سابقه ترین خشکسالی‌ها در ایلام هستیم.

محمد نوذری در ادامه با اشاره به مشکلات قطعی آب و برق استان، گفت: امروز همه باید در قبال شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنیم و نسبت به مدیریت اوضاع در کاهش مصرف آب و برق اهتمام لازم و جدی داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کاهش زمان خاموشی‌ها در استان شد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که رعایت حال مصرف کنندگان برق خانگی، مراکز حساس و مهم چون بیمارستان‌ها و … اولویت بر مصرف برق در ادارات باشد.

وی در ادامه خواستار ارائه جدول زمانبندی قطعی برق به مردم شد و گفت: این حق مردم است که از زمان خاموشی‌ها اطلاع داشته باشند، تا بتواند اوضاع زندگی خود را مدیریت کنند.

با توجه به وضعیت کم آبی، قطعی مکرر برق به نظر می‌رسد تابستانی سخت در انتظار مردم استان ایلام به خصوص شهرهای جنوبی استان است.

کد خبر: ۹۰٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha