۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
ستاد گرده افشانی برای رونق صنعت زنبورداری در مازندران احیاء شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ستاد گرده افشانی برای رونق صنعت زنبورداری در مازندران احیاء شود

ساری- میرمحمدی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران، راه اندازی ستاد گرده افشانی را برای احیا و رونق صنعت زنبورداری و عسل در استان لازم دانست.

سید محیی الدین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تاثیر مثبت زنبور عسل در گرده افشانی و ارزش بالای آن، روزی به نام روز جهانی زنبور عسل نامگذاری شده است، افزود: با توجه به اینکه گرده افشانی زنبور عسل بالا است از اینرو در زنجیره حیات تاثیر بسزایی دارد.

وی ارزش گرده افشانی زنبور عسل را ۱۴۰ برابر ارزش دانست و گفت: ارزش هر کیلوگرم گرده افشانی بالاتر از عسل است از این رو گرده افشانی اراضی باغی و زراعی را زنبورعسل انجام می دهد.

میرمحمدی یادآور شد: اگر زنبور عسل از زمین حذف شود، مراتع از بین خواهد رفت و در نتیجه منجر به از بین رفتن حیات در زمین خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران با اشاره به راه اندازی ستاد گرده افشانی، گفت: برای احیای گرده افشانی این ستاد راه اندازی شده است و این ستاد باید در استان ها و شهرستان ها راه اندازی شود.

وی با اظهار اینکه جلساتی در مازندران برای احیای ستاد گرده افشانی برگزار شده است، گفت: هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیدیم و امیدواریم این ستاد زودتر احیا و تشکیل شود.

میرمحمدی، روشنگری بین کشاورزان و معرفی و احیای زنبور عسل را از جمله وظایف ستاد گرده افشانی بیان کرد و گفت: بسیاری از کشاورزان از اهمیت زنبورعسل غافل هستند و احیای ستاد به رشد صنعت زنبورداری و عسل اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیش از هفت هزار کلنی زنبور عسل در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۸۹٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha