۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کاهش ۵۰ درصد بارندگی در استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصد بارندگی در استان ایلام

ایلام- استاندار ایلام از کاهش ۵۰ درصد بارندگی در استان طی سال زراعی جاری خبر داد و گفت: کاهش مصرف آب و برق بسیار ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان با اشاره به وضعیت خشکسالی امسال، اظهار کرد: از آنجا که قریب ۵۰ درصد کاهش نزولات جوی در استان داشته‌ایم امسال شاهد یکی از کم سابقه ترین خشکسالی‌ها در ایلام هستیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات قطعی آب و برق استان، گفت: امروز همه باید در قبال شرایط پیش آمده احساس مسئولیت کنیم و نسبت به مدیریت اوضاع در کاهش مصرف آب و برق اهتمام لازم و جدی داشته باشیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کاهش زمان خاموشی‌ها در استان شد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که رعایت حال مصرف کنندگان برق خانگی، مراکز حساس و مهم چون بیمارستان‌ها و … اولویت بر مصرف برق در ادارات باشد.

نوذری در ادامه خواستار ارائه جدول زمانبندی قطعی برق به مردم شد و گفت: این حق مردم است که از زمان خاموشی‌ها اطلاع داشته باشند، تا بتواند اوضاع زندگی خود را مدیریت کنند.

وی افزود: در اینجا لازم است شرکت برق استان با حضور کارشناسان مربوطه در صدا و سیما، اصحاب رسانه و با تشکیل کارگروه رسانه‌ای برنامه‌های تبلیغی خود برای شیوه‌های کاهش مصرف، اصلاح الگوی مصرف و اعلام اطلاعیه‌ها اقدام کند.

کد خبر: ۸۹٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha