۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
نتایج درخشان آزمایشگاهی در واکسن های ایرانی| خودم واکسن «کوو برکت» را دریافت کردم
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با بازار:

نتایج درخشان آزمایشگاهی در واکسن های ایرانی| خودم واکسن «کوو برکت» را دریافت کردم

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: فاز نهایی واکسن «کوو برکت» به اتمام رسیده و نتایج به سازمان غذا و دارو ارائه خواهد شد و اگر این سازمان این واکسن را تائید کند، این واکسن وارد چرخه تزریق می شود.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری مقادیر قابل توجه ای واکسن تولید داخل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: البته این مقادیر واکسن به تعداد یک میلیون و دو میلیون وارد چرخه درمان در کشور خواهد شد. این واکسن ها طبیعتا از سوی انستیتو پاستور، واکسن برکت . انستیتو رازی و فخرا خواهد بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته «کوو برکت» قول تامین دوازده میلیون دوز واکسن را داده است که امیدواریم این مقادیر واکسن به چرخه درمان ارائه شود.

وی در پاسخ به اظهارات نسنجیده برخی افراد پیرو عدم اطمینان به واکسن های ایرانی اظهارداشت: به اعتقاد بنده اثر واکسن تولید داخل بیشتر از واکسن تولید خارج است لذا به همین دلیل بود که بنده رفتم و واکسن تولید داخل،« واکسن کوو برکت» را دریافت کردم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فاز نهایی واکسن «کوو برکت» تصریح کرد: فاز نهایی واکسن «کوو برکت» به اتمام رسیده و پس از آن، نتایج به سازمان غذا و دارو ارائه خواهد شد و اگر سازمان غذا و دارو این واکسن را تائید کند،این واکسن وارد چرخه تزریق می شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید گفت نتایج آزمایش افرادی که در فاز اول و دوم  واکسن کوو برکت شرکت کرده و واکسن را تزریق کردند ،خوشبختانه درخشان بوده است.

کد خبر: ۸۹٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha