۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
بسیاری از شهرهای جنوبی و شمالی کشور شبکه فاضلاب ندارند
نماینده مردم اهواز در مجلس:

بسیاری از شهرهای جنوبی و شمالی کشور شبکه فاضلاب ندارند

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: بسیاری از شهرهایی که در مناطق جنوبی و شمالی کشور قرار دارند فاقد شبکه فاضلاب هستند که می توان با واگذاری سرمایه های آب و فاضلاب منطقه ای بسیاری از مشکلات را حل کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی، گفت: در این اصل آمده است که ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور صورت گیرد که در این خصوص ما برای اینکه در روزهای اول برای حل مشکل آب و فاضلاب شرکت های آب منطقه ای را تشکیل دادیم که این تشکیلات در زمان گذشته برای کشور لازم بود اما بسیاری از آن ها به وزارت نیرو انتقال پیدا کرده است و بنا است در شهرها استفاده شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات حوزه آب و فاضلاب بسیار است و تنها ۳۰۰ شهر است که دارای شبکه آب و فاضلاب است و بسیاری از شهرها شبکه فاضلاب ندارند که بیشتر این شهرها در مناطق جنوبی و شمالی به دلیل پست بودن است و با یک بارندگی ناچیز دچار مشکل فاضلاب می شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای آب و فاضلاب منطقه ای است که بلاتکلیف مانده است که می توانیم با برگرداندن این سرمایه ها به دولت بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کنیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم مجلس خاطرنشان کرد: با برگرداندن این سرمایه ها به دولت می توان حقوق و دستمزد بسیاری از پرسنلی که در حوزه آب روستاها و شهرها کار می کنند را پرداخت کرد لذا لازم است سرمایه های آب و فاضلاب منطقه ای به دولت برگردد و مشکلات این حوزه برطرف شود.

کد خبر: ۸۹٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha