۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
بیت کوین؛ بازاری که هر روز و هر ساعت فعال است
بیانیه تلویزیون دولتی چین در مورد بازار بیت کوین؛

بیت کوین؛ بازاری که هر روز و هر ساعت فعال است

ارزش بیت کوین در اولین ساعات روز یک شنبه از مرز ۳۸ هزار دلار گذشت که بیانیه منتشر شده توسط دولت چین نقش مهمی در شکل گیری این وضعیت داشت.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات روز یک شنبه ۲۳ می سال ۲۰۲۱ میلادی  ارزش هر بیت کوین در بازار به ۳۸ هزار و ۳۲۲ دلار رسید. در این روز ارزش بیت کوین در فاصله قیمتی ۳۶ هزار دلار تا ۳۸ هزار دلار نوسان کرد.

افت ارزش بیت کوین به دنبال ممنوعیت فعالیت در بازار رمز ارزها در چین اتفاق افتاد. در این روز هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۳۳۸ دلار مبادله شد که ۴ درصد پایین تر از قیمت روز قبل بود.

در این روز هر داج کوین به قیمت ۳۴ سنت به فروش رسید که ۵ درصد از روز قبل پایین تر بود و نسبت به هفته قبل بالغ بر ۲۹ درصد تنزل ارزش را تجربه کرد. ممنوعیت مبادله رمز ارز ها توسط دولت چین و طرح کنگره آمریکا برای قانون مندسازی بازار رمز ارز ها عامل اصلی افت ارزش بازار بود.

تلویزیون دولتی چین در روز گذشته در بیانیه ای به نقل از دولت اعلام کرد:« از این پس بیت کوین ابزاری برای سرمایه گذاری و وسیله ای برای ممانعت از مواجهه با ریسک نیست. از نظر دولت امروزه بیت کوین ابزاری  برای سفته بازی و اختلال در بازار پول کشور است و با فعالیت در این بازار مقابله خواهد شد.»

در ادامه این بیانیه در مورد عدم وجود قوانین مدون برای فعالیت در بازار بیت کوین نیز صحبت و تاکید شد: «بیت کوین در سالهای اخیر وسیله ای برای مبادله و تجارت در بازار سیاه، پولشویی، قاچاق، شرط بندی و حتی فعالیت در بازار مواد مخدر بوده است و از انجا که امکان نظارت بر فعالیت در این بازار وجود ندارد، دولت چین در نظر دارد با این بازار مقابله کند.»

سیاست وضع شده در چین که تاکید زیادی روی بیت کوین داشت، باعث شد تا ارزش اتریوم هم به شدت تنزل پیدا کند و قیمتی که انتظار می رود در نیمه دوم امسال تجربه شود، ظرف چند روز محقق شود.

 در روز گذشته دولت هنگ کنگ هم قانون تازه ای برای فعالیت در بازار رمز ارزها ایجاد کرد و فعالیت در این بازار برای افرادی که به صورت حرفه ای در این عرصه کار نمی کنند ممنوع کرد. طبق این قانون بازارهای رمز ارزها باید با مجوز دولت کار کنند و در صورتیکه بازاری این مجوز را نداشته باشد، نخواهد توانست در مبادله رمز ارزها در داخل هنگ کنگ فعالیت کند.

 در کشور ترکیه هم قوانینی برای فعالیت در این عرصه وضع کرده است و این سیاستها هم روی بازار رمز ارزها تاثیر زیادی داشت. نکته مهم در مورد بازار رمز ارزها این است که این بازار ۲۴ ساعته فعال است و حتی در روزهای شنبه و یک شنبه یعنی روزهای تعطیل بازارهای مالی در غرب هم به فعالیت خود ادامه می دهد به همین دلیل اخبار و سیاستها تاثیر زیادی روی این بازار دارد.

کد خبر: ۸۹٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha