۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
افزایش جمعیت در سکونتگاه های غیررسمی استان همدان
معاون راه و شهرسازی همدان عنوان کرد:

افزایش جمعیت در سکونتگاه های غیررسمی استان همدان

همدان- صالحی امیر،معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان از افزایش جمعیت در سکونتگاه های غیررسمی این استان خبر داد و گفت: در راستای بازآفرینی شهری اقداماتی با تامین اعتبار از ردیف ملی انجام شده است.

مجید صالحی امیر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پس از تصویب سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۳ راه و شهرسازی استان همدان به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان وارد کار شد.

وی با اشاره به تعریف پنج زیرگونه نابسمان میانی، سکونتگاه های غیررسمی، پهنه های شهری با پیشینه روستایی، محدوده های با کاربری ناهمگون و بافت تاریخی بیان کرد: راه و شهرسازی همدان در این مناطق هدف اقداماتی انجام داده و به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی استان اقدامات جانبی را در خصوص هماهنگی و هم راستا سازی دستگاه ها و نهادهای ذی ربط را پیگیری می کند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان در تشریح این اقدامات که از سال ۱۳۹۵ تاکنون انجام شده عنوان کرد: بهسازی خانه قهاری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بهسازی خانه سیفی با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال، بهسازی خانه صالحان با اعتبار دو میلیارد ریال، احیاء، بهسازی و نوسازی محله کبابیان، کلپا و حاجی با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و ساماندهی بخشی از بازار تاریخی نهاوند با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد ریال اقداماتی است که شرکت بازآفرینی شهری ایران با تامین اعتبار از ردیف ملی انجام داده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در سکونتگاه های غیررسمی در استان، مطرح کرد: به منظور ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین محلات هدف پروژه هایی از جمله دیوارکشی و پوشش رودخانه حصارامام (ره) با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، دیوارکشی و پوشش رودخانه حصار علی آباد با پنج میلیارد ریال اعتبار، احداث پارک منوچهری با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ ریال، لوله گذاری و اصلاح نهر دیزج با اعتبار هشت میلیارد ریال، احداث پارک میرفتاح ملایر با اعتبار ۹ میلیارد ریال اعتبار، تامین شبکه فاضلاب محله سرجو ملایر با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال، احداث پارک محله شمس آباد ملایر با اعتبار چهار میلیارد ریال،  دیوارکشی و پوشش کانال شمس آباد ملایر با اعتبار ۶ میلیارد ریال و احداث خانه قرآن و عترت محله خضر همدان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

بهره برداری از مجموعه چندمنظوره امیرالمومنین حصار امام (ره) در سال ۱۴۰۱
صالحی امیر اضافه کرد: در راستای احداث مجموعه چندمنظوره امیرالمومنین حصار امام (ره) تا کنون مبلغی قریب به ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است که پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبار تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه برای احداث مرکز بهداشتی و درمانی سرجو ملایر تا کنون حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: برای ادامه کار نیز حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

صالحی امیر با بیان اینکه در سال جاری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص و مابقی نیز در سال آینده تامین خواهد شد، ادامه داد: در سال جاری پروژه احیاء بهسازی و نوسازی بازار تاریخی فامنین با مبلغ پنج میلیارد ریال و احداث پارک کبودرآهنگ با مبلغ چهار میلیارد ریال آغاز شده و تا سال آینده به پایان خواهد رسید.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: با توجه به گستردگی فعالیت ها در حوزه بازآفرینی تاکنون مبلغی حدود دو میلیارد ریال برای آموزش ساکنین محلات هدف به اداره کل فنی و حرفه ای کمک شده تا آموزش های لازم به ساکنین صورت گرفته و زمینه اشتغال اهالی فراهم شود.

کد خبر: ۸۹٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha