۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
تملک ۴۸ هکتار از اراضی سد گرین نهاوند/ پروژه ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای همدان عنوان کرد:

تملک ۴۸ هکتار از اراضی سد گرین نهاوند/ پروژه ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از پیشرفت ۱۳ درصدی عملیات اجرایی سد گرین نهاوند خبر داد و گفت: ۴۸ هکتار از اراضی سد گرین نهاوند تملک شد.

منصور ستوده در حاشیه بازدید از سد گرین نهاوند در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تملک ۴۸ هکتار از اراضی سد گرین نهاوند گفت: این میزان تملک مربوط به اراضی منابع طبیعی و همچنین آزاد سازی معدن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با توجه به تامین اعتبار پروژه از محل ماده ۵۶ بانک کشاورزی مشاور پروژه متعهد شد تا برنامه زمانبندی قبلی را بروزرسانی و به پیمانکار طرح ارائه دهد.

ستوده افزود: اعتبار ۱۷۲ میلیارد تومانی طرح از محل ماده ۵۶ در طول سه سال و به صورت هر شش ماه  از طریق بانک کشاورزی به پروژه تزریق خواهد شد و با توجه به اخذ اعتبار پیشرفت پروژه سریعتر خواهد بود ضمن اینکه از اسفندماه سال ۹۹ تاکنون نیز مبلغ ۲۳ میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات بتن ریزی، کالورت و گالری و خاکبرداری و حمل ناحیه لغزشی جناح چپ مخزن سد در حال انجام است و در روزهای آینده پروژه با سرعت بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

ستوده افزود: حجم مخزن ۱۰ میلیون متر مکعب با حجم تنظیمی ۲۲.۱ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت است و همین طور سیستم انحراف که در طرح قبل تونلی به طول تقریبی یک کیلومتر بود، در طرح جدید سیستم انحراف کالورت بتنی به‌طول تقریبی ۳۳۵ کیلومتر است.

کد خبر: ۸۹٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha