۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
دولت باید بحث یارانه را برای نانوایی ها حل و فصل کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید بحث یارانه را برای نانوایی ها حل و فصل کند

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برخورد با گران فروشی نانوایی‌ها، مسئله پروسه زمان بر سوال از وزیر را اقدام مجلس در برابر این مسئله عنوان کرد.

به گزارش بازار، جواد حسینی کیا در رابطه با افزایش قیمت نان که خبرها حاکی از غیرقانونی و بی مجوز بودن این روند است، اظهار کرد: بنده هم نان سنگگ خریداری کرده ام و قیمت سه هزار تومان بود.

وی درباره ضرورت افزایش قیمت نان گفت: نانوایان نسبت به افزایش قیمت های مواد اولیه گلایه دارند و دولت باید بحث یارانه را برای نانوایی ها حل و فصل کند.

حسینی کیا تصریح کرد: دولت همه را به خاک سیاه نشانده و لذا قوت غالب مردم نان است که اگر نان را هم از آن ها بگیریم، دیگر چیزی ندارند.

وی از پیگیری های مجلس خبر داد و افزود: امیدواریم مسئله نان به سامان برسد.

حسینی کیا سوال از وزیر را اصلی ترین کارکرد مجلس در مقابله با گرانی نان عنوان کرد و گفت: نمی توان از مجریانِ جزئی سوال کرد و لذا باید ابتدا از وزیر پرسش کنیم.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه طرح سوال از وزیر پروسه ای زمانی دارد، خاطرنشان کرد: اگر این پروسه زمان بر بود که خارج از روال عادی این سوال طرح شود.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: در صورت برگزاری جلسه سوال از وزیر، بخشنامه ای صادر می کنند تا قیمت نان به روال اول باز گردد. در حال حاضر در حال پیگیری هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فردا در صحن علنی تذکری از سوی مجلس صورت می گیرد یا خیر گفت: احتمالا اگر نوبت به ما بیافتد تذکر هم می دهیم.

کد خبر: ۸۹٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha