۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
تاثیر صادرات بر زنجیره فولاد

تاثیر صادرات بر زنجیره فولاد

با توجه به این مسئله که در حال حاضر تولید محصولات فولادی بیشتر از نیاز داخلی است، می توان با صادرات بیشتر مقاطع فولادی درآمد ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور کسب کرد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، اکبر استادحسن دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران، در رابطه با صادرات مقاطع فولادی بیان کرد: با توجه به این مسئله که در حال حاضر تولید محصولات فولادی بیشتر از نیاز داخلی است، می توان با صادرات بیشتر مقاطع فولادی درآمد ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور کسب کرد. اما در گام نخست باید تقاضای مصرف کننده گان داخلی به درستی پاسخ داده شود و سپس برای افزایش توان صادرات برنامه ریزی هایی انجام شود.     

اکبر استادحسن در ادامه افزود: صنعت فولاد کشور در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون تن مازاد تولید دارد که کسب درآمد حاصل از فروش و ارزآوری از محصولات فولادی برای شرایط اقتصادی موجود در کشور بسیارمهم و حیاتی است. از سوی دیگر سد تحریم ها موجب آن شده است که درصادرات محصولات فولادی با مشکلات متعددی روبه رو شویم که البته با توجه به خبرهای خوش از مذاکرات می توان به برداشته شدن تحریم ها امیدوار بود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان صنایع فروآلیاژ ایران ادامه داد: نظر کارشناسان این است که  اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد قیمت ها روند افزایشی خواهند داشت و حتی مقاطع فولادی نیز شاهد روند افزایشی خواهند بود. وی تصریح کرد: در بازار جهانی قیمت محصولات فولادی از ابتدا تا انتهای زنجیره در حال افزایش است که بهترین زمان برای صادرات محصولات فولادی با برنامه ریزی صحیح به بازارهای هدف است البته در کنار این مسئله نباید از تقاضای داخلی غفلت کرد زیرا قطعا صادرات محصولات بر قیمت های بازار داخلی نیز اثر گذار خواهد بود.

استادحسن با اشاره به سیاست های چین در قبال محصولات فولادی به ویژه فروآلیاژی گفت: با وخیم ترشدن شرایط آلودگی هوا در چین مسئولان صنعت فولاد این کشور تصمیم به ایجاد محدودیت های ویژه ای برای تولید محصولات فرو آلیاژی گرفتند که همین محدودیت ها موجب افزایش قیمت شده است. این کارشناس برخی از سیاست های چین را تشریح کرد و گفت: بسیاری از کارخانه های تولیدی که درغرب چین مستقر شده بودند اکنون به شرق چین منتقل و کارخانه های با آلایندگی بالا ممنوع الفعالیت شده اند و صدور پروانه برای واحدهای تولیدی جدید بسیار سخت داده می شود.

استاد حسن در پایان تاکید کرد: درمجموع این عوامل موجب افزایشی شدن قیمت محصولات فروآلیاژ علیرغم کاهشی بودن قیمت آنها در سال های گذشته شده و این افزایش قیمت، تمام محصولات زنجیره فولاد را تحت تاثیر قرار داده است.

کد خبر: ۸۹٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha