۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا
طبق مصوبه شورای رقابت صورت گرفت؛

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

سقف افزایش قیمت از امروز یکم خرداد ۱۴۰۰ برای محصولات پرتیراژ ایران خودرو ۱۴ درصد و برای محصولات پرتیراژ سایپا هم در همین حدود است.

به گزارش بازار، با اجرایی شدن مصوبه شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودروها از امروز، محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو به طور متوسط ۸.۲ دوهم درصد و محصولات سایپا به طور متوسط ۸.۹ دهم درصد باید افزایش قیمت داشته باشند.

این درحالیست که برای محصولاتی که قیمت حاشیه بازار آن‌ها در مقایسه با قیمت کارخانه بیشتر است و دلالان سود بیشتری از آن می‌برند افزایش قیمت بیشتر از قیمت متوسط است و به ۱۴ درصد هم می‌رسد. همچنین برای خودروهایی که حاشیه بازار کمتری دارند افزایش قیمت کمتر از متوسط قیمت تعیین شده شورای رقابت خواهد بود.

شورای رقابت در مصوبه ۱۳ اردیبهشت خود آورده است: بر اساس تورم بخشی یکساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسر تورم‌های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۹ و پس از اعمال متغیرهای کیفیت و بهره‌وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط ۸/۲ درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط ۸/۹ درصد افزایش قیمت محاسبه شد که برای خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت‌گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می‌شود البته برای کسانی‌که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای خرید خودرو ثبت نام کرده‌اند و پیش پرداخت داشته‌اند و مشمول دریافت سود نیستند، این افزایش قیمت تعلق نمی‌گیرد.

اجرایی شدن مصوبه افزایش قیمت شورای رقابت را وزیر صمت امروز به خودروسازان ابلاغ کرد.

کد خبر: ۸۹٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha