۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کشت گوجه فرنگی در زنجان کاهش یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

کشت گوجه فرنگی در زنجان کاهش یافت

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی در استان کاهش یافته است، گفت: امسال در بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع استان گوجه فرنگی کشت می‌شود.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی در استان زنجان کاهش یافته است،گفت: امسال در بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع استان گوجه فرنگی به کشت می رسد. 

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۲۹ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان زنجان برداشت شود،اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها کشت نشایی گوجه فرنگی در استان انجام می شود چرا که مصرف آب به ۴۰ درصد کاهش می یابد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه زمان کشت نشایی گوجه فرنگی در استان زنجان از اواخر اردیبهشت است،گفت: برداشت گوجه فرنگی از تیرماه آغاز می شود. 

تاراسی با بیان اینکه دو هزار و  ۵۰۰ بهره دار گوجه فرنگی در استان وجود دارد،تاکید کرد: کشت گوجه فرنگی در سالجاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه طی سال ۹۸ بیش از ۴۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در زنجان تولید شد، تصریح کرد: سال گذشته با رعایت الگوی کشت تولید گوجه فرنگی به ۳۷۰ هزار تن رسید. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: سال به سال به علت کاهش بارندگی ها کشت گوجه فرنگی در استان کاهش می یابد.

تاراسی با بیان اینکه زنجان تنها یک  کارخانه‌ فرآوری گوجه فرنگی را دارد، یادآور شد: باید فرآوری گوجه فرنگی مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص جهاد کشاورزی استان برای ورود سرمایه گذاری برای راه اندازی واحدهای فرآوری گوجه فرنگی حمایت لازم را دارد.

کد خبر: ۸۹٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha