۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
تمرکز مدیریت بخش کشاورزی نقطه قوت طرح تقویت امنیت غذایی است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تمرکز مدیریت بخش کشاورزی نقطه قوت طرح تقویت امنیت غذایی است

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واگذاری تولیت حوزه کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی نقطه قوت طرح تقویت امنیت غذایی است و در تمام کشورها این زنجیره در اختیار یک فرمانده قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد  نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تصویب کلیات طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: واگذاری تولیت حوزه کشاورزی کشور به وزارت جهاد کشاورزی نقطه قوت طرح تقویت امنیت غذایی است و در تمام دنیا این زنجیره در اختیار یک فرمانده قرار دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: آشفتگی‌های به وجود آمده در زمینه بازار مرغ، بیمه محصولات کشاورزی و تولید مازاد محصولاتی مانند پیاز و سیب زمینی حاصل عدم مدیریت واحد است.

وی با بیان اینکه در بخش اول طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی تلاش شده مدیریت بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز باشد، تصریح کرد: تلاش کرده ایم تا مدیریت میدان حوزه کشاورزی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد و تصمیمات دقیق اتخاذ کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مدیریت زنجیره تولید، واردات و بازار محصولات کشاورزی واحد باشد تا آشفتگی بازار کاهش پیدا کند و دست دلالان از جیب کشاورزان خارج شود، عنوان کرد: با تصویب و اجرایی شدن طرح تقویت امنیت غذایی حضور تشکل‌های بخش خصوصی در بازار تقویت می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: حذف بروکراسی  از ویژگی‌های طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی است و مدیریت حوزه صدور مجوزهای کشاورزی را به شهرستان‌ها می‌برد و شورایی در شهرستان‌ به ریاست فرماندار در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

کد خبر: ۸۹٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha