۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
ماهی فروشی در دریای آنلاین!/  آینده متعلق به نوآوران سختکوش است
ایده های نو در گفتگو با «بازار»

ماهی فروشی در دریای آنلاین!/ آینده متعلق به نوآوران سختکوش است

در جامعه امروز همراه با پیشرفت هایی که صورت می گیرد، تهیه مواد غذایی به شیوه آنلاین در حال فراگیری است؛ به طوری که امکان خرید و دسترسی سریع و متنوع مواد غذایی را برای افراد آسان کرده است.

 فرحناز سپهری؛ خبرگزاری بازار- از جمله منابع پروتئینی که برای سلامت افراد جامعه سودمند است، انواع آبزیان از جمله ماهی و میگو است و اگر به شیوه ای درست و وسالم به مردم ارایه شود، می تواند نقش مهمی هم در اقتصاد و هم سلامت جامعه ایفا کند. افزون بر این موارد، نباید فراموش کنیم سلامت و چگونگی بستهبندی هم از جمله مهمترین فاکتورها نزد افراد به شمار می رود. درهمین راستا استارتاپ آنلاین ماهی در سال ۹۶ راه اندازی شد تا انواع ماهی و میگو را به صورت تازه به دست مشتریان در سراسر کشور برساند. برای آگاهی از چگونگی ارایه محصولات و در عین حال مشکلات که در این مسیر وجود دارد با امین حسام بنیانگذار آنلاین ماهی گفتگویی انجام داده ایم.

عرضه آنلاین محصولات دریایی با آنلاین ماهی

از امین حسام به عنوان بنیانگذار آنلاین ماهی که مدرک دکتری شیلات هم دارد خواستیم تا درباره چگونگی راه اندازی استارتاپ خود و خدماتی که ارایه می کند؟که  او توضیح داد: آنلاین ماهی از سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت نموده است. و بر اساس عدم دسترسی مردم به ماهی تازه جنوب در مناطق داخلی کشور این استارتاپ آغاز به کار کرده است. آنلاین ماهی عرضه آنلاین محصولات دریایی تازه، میگو و... را به صورت پاک شده و با سرویس دهی کامل در سرتاسر ایران انجام می دهد.

او در ادامه درباره  چالش هایی که در هنگام راه اندازی استارتاپ با آن روبرو بوده، گفت: وسعت بسیار زیاد کشور و چگونگی رساندن محصولات تازه مورد نظر در کوتاه ترین زمان و نگهداری سطح تازگی و سلامت آن محصولات از جمله چالش ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه چالش های بسیاری در بخش تامین مالی داشته،  اما با این وجود تمام تامین مالی توسط خودش انجام شده است .

بهره بردن از افراد متخصص در صندوق های جسورانه

بنیانگذار آنلاین ماهی با اشاره به نقش زیاد صندوقهای سرمایه گذاری جسورانه در پیشبرد اهداف استارتاپ ها افرود : این صندوقها بیش از حد نقش دارند در صورتی که از افراد آگاه و متخصص بهره ببرند. درحالی که هم اکنون غیر از این عمل می نمایند و کاملا سلیقه ای و بی حساب عمل می کنند.
در ادامه وی از از حمایت کننده ها به سازمان شیلات ایران و شخص دکتر گلشاهی معاونت بهبود و کیفیت آبزیان اشاره کرد.

وی به این پرسش که چه اقدامی برای بهبود روند راه اندازی استارتاپ ها باید انجام شود، پاسخ داد: برای بهبود روند راه اندازی استارتاپها می بایست تمامی دستگاهها و سازمانها، نقش تسهیل کنندگی و روانسازی امور مربوط به آنها را بر عهده گیرند و موجبات دلگرمی آنها را فراهم نمود، قوانینی که مربوط به کسب و کارهای سنتی می باشد.

در عین حال وی معتقد است با حمایت و تشویق بنیانگذاران و اعطای مشوق های مختلف و متعدد روانسازی مسیر حرکت آنها می توان از ایده ها حمایت کرد. همچنین حسام از تامین مالی جهت انجام تبلیغات و تهیه ملزومات و لجستیک کار از عمده ترین مشکلات پیش رو یاد کرد. ازطرفی هم درباره توسعه کسب و کارش هم از جذب شریک یا شرکای سرمایه گذار متخصص، باهوش و با تجربه نام برد.

اعطای تسهیلات برای  بهبود فعالیت دانش بنیان ها

وی برای بهبود فعالیت شرکتهای دانش بنیان هم گفت: اعطای تسهیلات هرچه بیشتر در خصوص موارد مالی و معافیت های هزینه ای و بسترسازی برای انجام فعالیت های تبلیغاتی آنها می تواند از جمله راهکارها در  این مسیر باشد.

از بنیانگذار آنلاین ماهی درباره میزان مشتریان و چگونگی ارسال ماهی به استانها پرسیدیم و توضیح داد: روزبه روز تعداد مشتریان افزوده و به تمام استانهای کشور ماهی ارسال می نماییم. از طریق هوایی و زمینی در بسته بندیهای ابداعی آنلاین ماهی. مشتریان اصلی ما مصرف کنندگان نهایی خانگی end user)) هستند. و نحوه هزینه هم از طریق سایت آنلاین ماهی می باشد و هم از طریق ثبت سفارشات تلفنی و بیشتر آبزیان جنوب را داریم.

حسام به تازه بودن محصولات به عنوان ویژگی آنلاین ماهی اشاره کرد و افزود : کل محصولات ما به صورت تازه و fresh  است و ویژگی ما همین است. از تجهیزات کنترل دما و بسته بندی های مخصوص بهره گیری می شود و تامین مالی هم به سختی و توسط خودم انجام میشود.

از سوی دیگر با وجود  دشواری هایی که در این مسیر وجود داشته، آنلاین ماهی توانسته است کلیه مجوزات مربوط به فعالیتهای فروش آنلاین را دریافت کند و برای دومین دوره متوالی نیز توانسته به کسب نشان برند منتخب شیلات ایران نائل گردد.

آنلاین ماهی راهی برای تردد کمتر این روزها در شهر

از طرفی به دلیل اینکه این روزها تیتر یک خبرها با ویروس کرونا گره خورده است، از وی خواستیم تاثیر این مهمان ناخوانده را روی استارتاپش بگوید و این طور پاسخ داد: با توجه به اینکه کار ما فروش آنلاین هست و هدف ما در راستای خرید آسان مردم هست و اینکه کمتر در شهر تردد داشته باشند و ترافیک کمتری ایجاد و در وقت و انرژیشان صرفه جویی شود و همه این موارد در پیشگیری از کرونا موثر است واز طرفی مردم برای خریدشان احتیاج به بیرون رفتن ندارند و ما می توانیم سفارش شان را در بسته بندی های کاملا بهداشتی تحت نظر دامپزشک درب منزلشان تحویل دهیم. در واقع کرونا روی فروش ما نه تنها تاثیر منفی ندارد بلکه اگر اطلاع رسانی درست انجام شود میتواند کمکی هم به بازار فروش کند.

وی در پایان  به جوانان نوآو توصیه کرد : از موانع، شکست ها و دست انداز های موجود مایوس و ناامید نشوند زیرا  تجربه من و تاریخ نشان داده که آینده  و موفقیت از آن نوآوران سخت کوش است.

کد خبر: ۸٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha