۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
بازپرداخت برداشت‌ها از صندوق توسعه با سود یک درصد محاسبه می‌شود
عضو هیأت رئیسه مجلس:

بازپرداخت برداشت‌ها از صندوق توسعه با سود یک درصد محاسبه می‌شود

موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: پیش از این بازپرداخت تسهیلاتی دریافتی از صندوق توسعه ملی با سود صفردرصد محاسبه می‌شد که مقرر شد از این پس با سود یک درصد حساب شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی، با اشاره به نشست هیأت امنای صندوق توسعه ملی با حضور رئیس جمهور، گفت: بنده و آقای دشتی اردکانی نماینده اردکان از طرف مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیأت امنای صندوق توسعه ملی هستیم که حق رأی نیز داریم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیأت امنای صندوق توسعه ملی نهایتا دو بار در سال جلسه دارد که جلسه گذشته در شهریور ۹۹ سال گذشته بود و جلسه بعدی روز گذشته (سه شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه) برگزار شد.

وی با اشاره به مصوبات هیأت امنای صندوق توسعه ملی، یادآور شد: دولت در گذشته با اذن مقم معظم رهبری برداشت هایی از این صندوق داشته که هیأت امنای دوره قبلی که از نمایندگان مجلس دهم بود، مصوبه ای مبنی بر محاسبه این برداشت با سود صفر درصد داشتند.

موسوی لارگانی افزود: هیأت نظارتی که اکنون از دیوان محاسبات در این صندوق مستقر است به همراه دادستان کل کشور به عنوان ناظر بر این اعتقاد بودند که محاسبه صفر درصد مغایر با قانون بوده و باید همانند باقی پرداخت ها، با سود یک درصد محاسبه شود.

وی ادامه داد: مصوبه دیگر هیأت امنا، بودجه صندوق توسعه ملی بود که همه ارگان های دیگر افزایش حقوق ۲۵ درصدی را داشته اند و باید شامل حال صندوق نیز شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اعطای تنفس برای خوراک پالایشگاه ها مصوبه دیگر این هیأت بود که مقرر شد برای یک سال باشد و بعد از یک سال بازپرداخت بدهی آن آغاز شود تا بتوانیم فراوری محصولات را با ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم چنانچه با همین روش توانسته ایم در حال حاضر بنزین صادر کنیم که در گذشته صرفا نفت خام صادر می کردیم.

کد خبر: ۸۹٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha