۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
صادرات به بازارهای جدید و کالاهای با ارزش افزوده در راس برنامه‌های سازمان است
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرات به بازارهای جدید و کالاهای با ارزش افزوده در راس برنامه‌های سازمان است

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دیدار با اعضای هیات رئیسه فراکسیون تسهیل تجارت مجلس، از صادرات به بازارهای جدید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا به عنوان دغدغه‌های این سازمان نام برد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه تجارت خارجی کشور گفت: کلیه امور مربوط به بازرگانی داخلی و خارجی در حوزه قائم مقام وزیر در امور بازرگانی و با تفویض اختیار انجام شده توسط وزیر صنعت معدن و تجارت پیگیری می‌شود.

وی تقویت شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و افزود: کمیته کارشناسی این شورا  طی جلسات هفتگی به بررسی مشکلات صادرکنندگان و ارائه راهکارهای کاربردی و اجرایی می‌پردازد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تسهیل و تسریع در ایفای تعهدات ارزی را با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: بر اساس مفاد بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ که توسط کمیته ماده ۲ مصوبات شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تدوین شده، روند ایفای تعهدات ارزی در حال حاضر با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد.

زادبوم توسعه قراردادهای دوجانبه و چندجانبه با سایر کشورها را از اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: با توجه به اهمیت پیگیری موافقت‌نامه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا سازمان توسعه تجارت ایران نیز در راستای این مسیر حرکت می‌کند.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، حمایت از صادرکنندگان در جهت کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف و افزایش رقابت‌پذیری با هدف تامین ارز مورد نیاز بخش‌های تولید و در نهایت رشد تولید و اشتغال را از برنامه‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۱۴۰۰ دانست و اظهار امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان توسعه تجارت ایران بتواند، وظایف محوله را به خوبی انجام دهد.

 خاطر نشان می‌سازد، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تشریح ساختار سازمان توسعه تجارت ایران و وظایف هر بخش، دو بال سازمان توسعه تجارت ایران را معاونت توسعه صادرات کالا و معاونت توسعه بازارهای صادراتی برشمرد که با مساعدت سایر بخش‌ها نسبت به تسهیل و تسریع صادرات غیرنفتی اقدام می‌کنند.

کد خبر: ۸۹٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha