۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
سرنوشت مبهم توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده های دام و طیور در کشور
رئیس مجمع نمایندگان مازندران مطرح کرد

سرنوشت مبهم توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده های دام و طیور در کشور

ساری- زارعی، رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به توزیع نامناسب نهاده های دامی گفت: سرنوشت توزیع ۵۰۰ هزار تن نهاده های دامی مبهم است.

منصورعلی زارعی در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بازار وجود انحراف در توزیع نهاده های دامی را از مهمترین مشکلات فراروی صنعت دام و طیور ذکر کرد و گفت: مدیریت توزیع نهاده های دامی سال قبل نادرست بوده است.

وی با اظهار اینکه ۵۰۰ هزار تن نهاده های دامی با شیوه نادرست مدیریت و توزیع شد، انحراف در این بخش را عجیب دانست و گفت: برای حل مشکلات بخش کشاورزی ایجاد تحول در آن امری ضروری به نظر می رسد.

وی یکی از بخش های نیازمند تحول را بخش کشاورزی دانست و افزود: هرچند نباید زحمات تشکل ها را نادیده گرفت، اما کار از دست تولیدکننده و تشکل ها خارج شده است.

زارعی با عنوان اینکه در حوزه صنعت طیور باید مدیریت درستی صورت گیرد، گفت: سال قبل طبق گزارش های اصل ۹۰ معلوم نبود تکلیف ۵۰۰ هزار تن نهاده های دامی چه شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت کارخانه ها با ظرفیت پایین یادآور شد: در حال حاضر نیز بسیاری از کارخانه های روغن کشی با ظرفیت پایین و اندک کار می کنند و یا تعطیل هستند و باید برای رونق چرخ آنان تلاش کنیم.

زارعی به نقش مازندران در تامین ۱۱ درصد گوشت مرغ در کشور اشاره کرد و گفت: به همین میزان باید تشکل ها و تولیدکننده های استان در سیاستگذاری این بخش نقش آفرینی داشته باشند.

وی به طرح جدید و ۱۴ ماده ای بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت کشاورزی از جمله بندهای این طرح است که می تواند سبب ایجاد تحول شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اظهار اینکه میزان تولید جوجه های یکروزه بیش زا ۱۲۰ میلیون قطعه عنوان می شود، افزود: بررسی های میدانی نشان که این آمار حدود ۸۰ میلیون قطعه است.

وی تراکنش مالی صنعت مرغ و طیور را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بسیاری از واحدهای مرغداری به دلیل مشکلات توانایی جوجه ریزی را ندارند.

کد خبر: ۸۹٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha