۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
نرخ تورم را در سال ۱۴۰۳ به زیر ۵ درصد می رسانیم| بازگرداندن ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به بورس
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با بازار:

نرخ تورم را در سال ۱۴۰۳ به زیر ۵ درصد می رسانیم| بازگرداندن ۱۳۰ هزار میلیارد تومان به بورس

قاضی زاده هاشمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: می کوشم در دولت خود ۵۱ پروژه اقتصادی را عملیاتی کنم و به واسطه عملیاتی شدن این ۵۱ پروژه، نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ به زیر ۵ درصد خواهد رسید.

سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت خود پیرو رشد اقتصادی و مهار تورم گفت: ما کتابی را در این زمینه به نام کتاب اعتماد به چاپ رساندیم . در این کتاب بحث مفصلی پیرو قیمت کالاها و کنترل تورم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما برای اصلاح قیمت کالا و کنترل تورم ۵۱ پروژه تعریف کردیم، اظهارداشت: انشالله می کوشم در دولت خود این ۵۱ پروژه عملیاتی شود چراکه به واسطه عملیاتی شدن این ۵۱ پروژه، نرخ تورم زیر ۵ درصد در سال ۱۴۰۳ خواهد رسید و انشالله همین نرخ ثابت خواهد ماند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در زمینه مسائل اقتصادی اصلاحات نهادی خواهیم داشت، بیان داشت: معتقدم با سرکوب نرخ ارز و امثال اینها کاهش نرخ تورم ایجاد نخواهد شد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شاهد رشد و ثبات اقتصادی هستیم، بیان داشت: این در حالی است که نرخ ثبات اقتصادی یک الی دو درصد است اما وقتی ثبات اقتصادی به طور کامل اتفاق بیافتد فرصت برای سرمایه گذاری و توسعه ایجاد خواهد شد.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخشی از اقداماتی که ما دنبال خواهیم کرد، کنترل نقدینگی و هدایت به سمت تولید است آنهم با شیب بندی که در زمینه مالیات ها انجام خواهیم داد. ماحصل این اقدامات باعث رشد اقتصادی بالای ۵ درصد خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما هفت برنامه در قالب ۵۱ پروژه اقتصادی را در دولتمان پیگیری خواهیم کرد؛ تمامی این موارد باعث کنترل تورم در جامعه خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی درباره اقدامات وی در زمینه نجات بازار سرمایه گفت: ما تلاش خواهیم  کرد تا در کوتاه مدت ۱۳۰ هزار میلیاردی تومانی که ۲۰۰ کد بورسی از بازار خارج کردند - تحت عنوان صندوق تثبت بازار - به بازار بازگردانده شود.

وی تصریح کرد: همچنین ما معتقد به اصلاح قوانین بازار سرمایه و ترکیب شورای عالی بورس هستیم. همچنین ما معتقدیم که بورس تهران باید تکثیر شود و باید چند تالار بورسی داشته باشیم.

قاضی زاده هاشمی در ارزیابی خود درباره مصوبات اخیر شورای هماهنگی سران قوا در زمینه بازار سرمایه گفت: به نظر بنده مصوبات صورت گرفته عملیاتی نبوده و کارشناسی شده نیست؛ به عنوان مثال مهمترین اقدامی که مدنظر قرار گرفته، برداشت منابع از صندوق توسعه ملی است که اگر این صندوق هم پولی داشته باشد،آن میزان برداشت صورت گرفته تنها می تواند دو روز فعالیت بورس را جوابگو باشد.

کد خبر: ۸۹٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha