۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
واریز ۷۳ درصد پول گندمکاران
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد

واریز ۷۳ درصد پول گندمکاران

با ادامه عملیات خرید تضمینی گندم در ۱۲ استان، تاکنون ۴۱ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به حساب گندمکارانی که گندم خود را تحویل مراکز خرید داده اند واریز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال است. هم اکنون عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های خوزستان، ایلام، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قم، کرمانشاه و لرستان در حال انجام است.

تاکنون در استان خوزستان بیش از یک میلیون تن گندم خریداری شده و خرید در استان ایلام به بیش از ۱۲۶ هزار تن رسیده است.

استان فارس در آستانه تحویل ۱۰۰ هزار تن گندم قرار دارد. طول مدت خرید تضمینی گندم در ایت استان طولانی است به طوریکه از میانه فروردین شروع شده و آغاز خرید در مناطق شمالی به حدود تیرماه می‌رسد.

در بوشهر ۳۰ هزار تن، در اصفهان که به تازگی وارد عملیات خرید شده، ۱۶۲ تن، سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ هزار تن، در لرستان ۴۸۲ تن، هرمزگان بیش از ۲۳ هزار تن، کرمانشاه حدود ۳۰۰۰ و کهگیلویه و بویر احمد بیش از ۱۳ هزار تن گندم خریداری شده است.

خرید گندم در ۲۸ اردیبهشت ماه نسبت به سال گذشته در همین روز ۱۱ درصد کاهش داشته است که دلیل آن کاهش قابل توجه بارندگی‌ها در کشور است.

بخش زیادی از تولیدات گندم کشور که بیش از ۶۰ درصد را شامل می‌شود از نوع دیم است.

کد خبر: ۸۹٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha