۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
آمادگی برای اجرای طرح مراتع دست کاشت در گیلان
استاندار گیلان عنوان کرد

آمادگی برای اجرای طرح مراتع دست کاشت در گیلان

رشت- استاندار گیلان از آمادگی استان برای اجرای طرح مراتع دست کاشت برای تقویت دامپروری به عنوان استان پایلوت در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع  در دیدار با معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشینه صنعت نوغانداری در گیلان و تولید پیله تر ابریشم، حمایت از این صنعت را در راستای تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها خواند و با تأکید بر لزوم ایجاد زنجیره تولید ابریشم در استان اظهار داشت: طبق اعلام آمادگی کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای همکاری در تولید ابریشم و صنعت نوغانداری، از معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی انتظار حمایت از شرکت های تعاونی، بخش خصوصی و نهادهای ذیربط در این حوزه را داریم.

وی همچنین با یادآوری اینکه گیلان قطب تولید جوجه یک روزه است، حمایت از تولید مرغ، تقویت زنجیره مرغ و تولیدکنندگان جوجه یک روزه را یک ضرورت خواند.

زارع با اشاره به وجود محدودیت چراگاه و در عین حال تقویت دامپروری، اعلام آمادگی کرد که گیلان، استان آزمونه (پایلوت) برای اجرای طرح مراتع دست‌کاشت کشور باشد.

استاندار گیلان همچنین در دیدار با علائی‌مقدم رئیس سازمان امور عشایری ایران، موضوع تأمین اعتبار اجرای پروژه های عمرانی بویژه آبرسانی به مناطق عشایری گیلان از جمله در شهرستان های تالش، رضوانشهر و رودبار را پیگیری کرد.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال، نقش موثر عشایر در تولید گوشت قرمز را یادآور شد و تکمیل مطالعات بهسازی راه های عشایری استان را مورد تأکید قرار داد.

کد خبر: ۸۹٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha