۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کاهش دلار، ثبات یوآن چین

کاهش دلار، ثبات یوآن چین

با کاهش دلار ایالات متحده، یوان چین ثابت ماند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز سه شنبه یوان چین افزایش یافت که با کاهش انتظار سرمایه گذاران از اینکه بانک مرکزی ایالات متحده می تواند به زودی نرخ بهره را افزایش دهد و فشار روی دلار بالا رود، همرا بود. اما بازرگانان گفتند که بهبود اقتصادی ایالات متحده و کالاها شاخص دلار را کاهشی می کند.

روز دوشنبه رابرت کاپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس، تکرار کرد که انتظار ندارد نرخ بهره تا سال آینده افزایش یابد و امید به اینکه فشار تورمی می تواند فدرال رزرو را وادار کند زودتر این اقدام را انجام دهد کمرنگ می شود. شاخص جهانی دلار از ۹۰.۱۸۴ به ۹۰.۱۱ کاهش یافت.

قبل از باز شدن بازار، بانک مرکزی چین متوسط روزانه یوان را ۶.۴۳۵۷ در هر دلار تعیین کرد که کمتر از نرخ قبلی ۶.۴۳۰۷ است. یوان اسپات با ۶.۴۳۲۴ در هر دلار باز شد. به گفته یک استراتژیست رشد چین و مقاومت این کشور در برابر افزایش مجدد موارد ابتلا به  COVID-۱۹ در آسیا به رشد یوان کمک می کند.

تحلیل گران و بازرگانان می گویند که این شرایط نقدی پیش از پرداخت مالیات ماهانه در هفته جاری هم از ارز چین پشتیبانی می کند. اینکه بودجه چقدر خواهد شد، به چگونگی موازنه بانک مرکزی بستگی دارد. حتی اگر برای تنظیم سطح نقدینگی به بازار اعتماد کنیم، این بحران خیلی طولانی نخواهد شد. روز سه شنبه، نرخ میانگین معاملات یکپارچه یک شبه بین بانکی ۲.۱۱۱ درصد بود.

کد خبر: ۸۹٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha