۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
۱۹ تن میگو از گلستان به چین صادر شده است
مدیر کل شیلات گلستان:

۱۹ تن میگو از گلستان به چین صادر شده است

گرگان- مدیر کل شیلات گلستان گفت: نخستین محموله میگوی صادراتی امسال در گلستان به وزن ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم با دریافت اخذ گواهی کووید ۱۹ از گمرک بندر نینگبو چین ترخیص شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی اظهار کرد: این محموله در هفته گذشته ترخیص و به این ترتیب نخستین محموله صادراتی ایران به چین صادر شد.

وی افزود: به دنبال اعلام مرجع قرنطینه ای کشور چین مبنی بر ضرورت دارا بودن گواهی رعایت پروتکل های پیشگیری از کووید ۱۹ در محموله های آبزیان صادراتی ایران به آن کشور، تعدادی از واحدهای فرآوری و صادرکنندگان نسبت به استقرار سیستم پیشگیری از آلودگی کووید اقدام کردند.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان گفت: تا قبل از شیوع ویروس کووید ۱۹، کشورهای چین، ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان و اسپانیا عمده مقصد صادرات میگوی استان گلستان بودند.

لازم به ذکر است صادرات میگوی پرورشی و ارزآوری این محصول در گلستان از یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار در سال ۹۲، به افزون بر ۱۲ میلیون دلار در سال ۹۷ افزایش اما در سال ۹۸ به دلیل بروز بیماری ویروسی لکه سفید و تلفات سنگین و در سال ۹۹ به دلیل اجرای عملیات پیشگیرانه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مزارع، تولید و صادرات این محصول در گلستان کاهش داشته است.

کد خبر: ۸۹٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha