۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
افزایش جذابیت بازار سرمایه به مدد ابزارهای تازه
مدیرعامل شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد مطرح کرد

افزایش جذابیت بازار سرمایه به مدد ابزارهای تازه

در سال ۱۴۰۰ به بازار خوش بین هستم و پیش بینی می کنم روند بازار صعودی باشد، به این معنی که به احتمال زیاد حداقل بازدهی حدود ۳۰ درصد را در این بازار شاهد باشیم.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، احمد اتحادپور معتقد است: «باید به اتفاقات کدال و گزارشاتی ‌که شرکت‌ها در سال جاری منتشر می‌کنند خوشبین‌ باشیم؛ از طرفی دیگر با توجه به تورمی که در کشور حاکم است و نیز روند صعودی نرخ دلار و قیمت‌های جهانی، بازار سرمایه برای رشد و برگشت اعتماد مشکلی ندارد.»

مدیرعامل شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد، در خصوص روش های جذب سرمایه به سمت بازارسرمایه گفت: برای این منظور باید از ابزارهایی که توان پوشش ریسک دارند، بیشتر بهره گرفت و در این مسیر سرمایه گذاران را با این ابزارها بیشتر آشنا کرد. روش فروش تعهدی سهام و همچنین انتشار اوراق تبعی از جمله این روش هاست که به نظر من باید استفاده بیشتری از آن کرد. با کمک این ابزارها، سرمایه‌گذاران دیگر از ریزش قیمت ها نگرانی ندارند.

ایجاد ابزارهای تازه راهی برای افزایش جذابیت بازار
اتحادپور اضافه کرد: به نظر من اگر ابزارهای جدیدی را به بازار معرفی کنیم، اقبال به بازار سرمایه باز می‌گردد. در عین حال، شرکت ها این روزها گزارش های مناسبی را بر روی سایت کدال منتشر می کنند که حتی در شرایط فعلی هم می تواند اعتماد را به بازار برگرداند. به طور مثال زمانی که نسبت قیمت به عایدی یک سهم  P/E) ) به ۳ یا ۴ برسد، دیگر کسی در بازار فروشنده نخواهد بود، در چنین شرایطی به این دلیل که نرخ برگشت ۲۵ تا ۳۰ درصد است، احتمال باقی ماندن سرمایه گذار در بازار قدرت بیشتری میگیرد.

اهمیت توجه خاص مسئولان به بازارسرمایه
این کارشناس بازارسرمایه افزود: با توجه به مبالغی زیادی که از بازار خارج شده است، تزریق منابع محدود از طریق صندوق تثبیت شاید در طولانی مدت تاثیر زیادی بر بازار نداشته باشد، اما از آن جهت که چنین اقداماتی نشان از توجه خاص مسئولان و دولت به بازارسرمایه دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.  

اتحاد بورس و صنعت بیمه: یک طرح جدید
مدیرعامل شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد با اشاره به راه اندازی طرح اتحاد بورس و صنعت بیمه گفت: از این طریق افراد می توانند از میزان رشد در بازارسرمایه بهره ببرند، اما هنگام ریزش، خطری متوجه کل بیمه نامه شان نباشد. در این طرح، حدود ۶۰ درصد از منابع به طور مستقیم وارد بازارسرمایه می شود تا با آن سرمایه گذاری داشته باشیم و مابقی منابع را هم می توان در طرح‌های مشارکتی و اوراق مشارکت وارد کرد. در واقع، این طرح امکان تضمین اصل سرمایه و سود سهامداران را فراهم کرده است.

پیش‌بینی بازار
اتحاد پور در پیش بینی از بازار تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به بازار خوش بین هستم و پیش بینی می کنم روند بازار صعودی باشد، به این معنی که به احتمال زیاد حدااقل بازدهی حدود ۳۰ درصد را در این بازار شاهد باشیم.

وی به سهامداان توصیه کرد: به نظر من سهم های بنیادی را حتما نگهداری کنید و در بلند مدت (حدود یکی دو سال آینده) از سهم خود، سود مناسب برداشت کنید.   شاید بتوان گفت خرید و فروش روزانه و نوسان گیری، بزرگترین آسیب را به سرمایه‌گذاران و سپس بازارسرمایه وارد می کند. در نظر داشته باشید که باید بر روی آینده صنعت خاص و شرکتی که می خواهیم سهم آن را خریداری کنیم تمرکز داشته و در شناخت آن تلاش کنیم و خرید و نگهداشت سهم خود را بر این مبنا قرار دهیم.

کد خبر: ۸۹٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha