۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
مذاکرات مقدماتی جهت برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس
رئیس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد

مذاکرات مقدماتی جهت برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس

زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در جلسه ویدئو کنفرانسی با معاون وزیر صنایع بلاروس در خصوص برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس گفتگو کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نشست مجازی با دیمیتری خاریتونچیک در مورد برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و بلاروس مذاکره کرد.

در این دیدار، بندهای پیشنهادی، تاریخ برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و جمع‌بندی نتایج مذاکرات کارگروه های تخصصی بررسی و پیرامون حوزه های تجاری، صنعتی، کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین، مشکلات شرکت های ایرانی و بلاروسی مطرح و مقرر شد تا پیش از برگزاری کمیسیون مشترک موانع رفع و وضعیت پیگیری شود.

در ادامه این جلسه، ضمن اینکه نمایندگان شرکتهای دارویی بلاروس به بیان دیدگاه ها، مشکلات و دغدغه های خود پرداختند، پیشنهاد همکاری مشترک در زمینه تبادل نظر و اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا نیز مطرح شد که با توجه به وحدت رویه و یکسان سازی قوانین حوزه دارو مابین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از جولای ۲۰۲۱، مقرر شد همکاری های حوزه دارو با رویه های آتی و استانداردهای تعیین شده اتحادیه هماهنگ شود.

در این نشست، با توجه به عضویت بلاروس در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و از سویی انعقاد موافقت نامه موقت تجارت ترجیحی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر امکان توسعه همکاری ها در چارچوب این موافقت نامه و بهره گیری حداکثری از فرصت ایجاد شده تاکید شد.

خاطر نشان می‌سازد، در پایان نشست دو طرف ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه توافق کردند که اجلاس کمیسیون مشترک دوکشور با مسئولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر صنایع جمهوری بلاروس در آینده نزدیک برگزار شود.

گفتنی است، نمایندگان وزارت خانه‌های صنایع، امور خارجه، کشاورزی، بهداشت در این دیدار مجازی حضور داشتند.

کد خبر: ۸۹٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha