۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن کرونا تا شهریور ماه
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن کرونا تا شهریور ماه

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از تحویل ۲۵ میلیون دوز واکسن تا شهریور امسال خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در حاشیه مراسم شکرانه ایجاد ۲۲۰ هزار شغل برکت در سال جهش تولید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه واکسن کوو ایران برکت به تولید انبوه رسیده است افزود: هفته گذشته ۳۰۰ هزار دوز واکسن آماده شده است.

وی آماده سازی یک میلیون دوز واکسن تا پایان اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در خرداد ماه این عدد به ۳ تا ۳/۵ میلیون دوز خواهد رسید.

مخبر با بیان اینکه در تیرماه امسال ۱۲ میلیون دوز واکسن تولید و تحویل خواهد شد افزود: در مرداد نیز ۲۰ میلیون دوز را تحویل خواهیم داد و در شهریور به ۲۵ میلیون دوز خواهیم رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه در کشور دغدغه‌ای به نام واکسن نخواهیم داشت.

مخبر در خصوص مرحله سوم تولید واکسن گفت: مرحله سوم تولید واکسن از اوایل این هفته آغاز شده و باید در این مرحله به ۲۰ هزار نفر واکسن تزریق شود.

وی با بیان اینکه در طول دو هفته این تزریق انجام خواهد شد گفت: پس از این مرحله، دوز دوم باید ۲۸ روز بعد تزریق شود و با جمع بندی که روی نتایج صورت می‌گیرد اجازه واکسیناسیون عمومی صادر خواهد شد.

مخبر اضافه کرد: با توجه به نتایجی که در مرحله دوم اتفاق افتاد و نتایج خوبی که در اواسط مرحله سوم به دست خواهیم آورد، شاید بتوانیم مجوز واکسیناسیون عمومی را زودتر بگیریم.

مخبر با بیان اینکه مشکل ما تولید انبوه نیست افزود: مشکل صدور مجوز است که بتوانیم واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درباره صادرات واکسن‌های تولیدی این ستاد نیز گفت: اکنون به هیچ وجه به این موضوع فکر نمی‌کنیم و دغدغه اصلی ما مردم هستند.

مخبر با اشاره به تقاضای واکسن از سوی کشورهای زیادی در نقاط مختلف دنیا گفت: واکسن در دنیا از سوی ۵ تا ۶ کشور تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف موفق شد جزو کشورهای واکسن ساز بسیار قوی قرار گیرد.

وی گفت: طبیعی است که کشورهای مختلف تقاضای واکسن را از ما داشته باشند، اما ما اکنون به هیچ وجه به غیر از تامین نیاز داخل به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

کد خبر: ۸۹٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha